اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌‌سوار خواستار شد

ایجاد نمایندگی اوقاف و امور خیریه در بیله‌‌سوار

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیله‌‌سوار خواستار راه‌اندازی نمایندگی سازمان اوقاف و امور خیریه در شهرستان بیله‌سوار شد.

ایجاد نمایندگی اوقاف و امور خیریه در بیله‌‌سوار
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مسایل فرهنگی شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: شهرستان بیله‌سوار یکی از مناطق مرزی در استان اردبیل محسوب می‌شود که جا دارد با راه‌اندازی اداره اوقاف و امور خیریه در آن علاوه بر جذب موقوفات و شناسایی واقفان نسبت به برپایی کلاس‌های قرآن مفاهیم و مسابقات قرآنی اقدام شود.
امام جمعه بیله‌سوار در ادامه جلوگیری از اشاعه برخی خرافات در میان مردم و ساماندهی مسافران ورودی گمرک را خواستار شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر متولی هیئت امنای مساجد، از سازمان تبلیغات اسلامی به سازمان اوقاف و امور خیریه استان، نیاز است با توجه به حجم مساجد شهرستان نمایندگی سازمان اوقاف و امور خیریه در این شهرستان تاسیس شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل نیز در این جلسه از اجرای 148 برنامه طرح نشاط و تعالی در استان اردبیل خبر داد.
کاظم جعفری اظهار داشت: یک‌هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در بخش فرهنگ استان اردبیل و برای پنج سال آینده در نظر گرفته شده است.
این مسئول به اجرای سامانه اطلس اجتماعی برای رصد مشکلات اجتماعی مردم در سراسر کشور اشاره و افزود: این سامانه در استان اردبیل نیز راه‌اندازی شده و تا حد زیادی جوابگوی مشکلات اجتماعی است.
جعفری در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب طرح تحول اجتماعی در شورای عالی اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به بخشنامه وزارت کشور امیدواریم با تدوین سند فرهنگی بیله‌سوار، این شهرستان جزو مناطق ویژه فرهنگی کشور قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار بیله‌سوار نیز در این جلسه بر رفع مشکلات کمبود نیروی کارآمد و امکانات در ادارات شهرستان، ایجاد برنامه‌های فرهنگی، حمایت از ورزش و امور جوانان، شناسایی آثار گردشگری شهرستان و بهره‌برداری بهتر از گمرک این شهرستان تاکید کرد.
رسول زیبانژاد با بیان اینکه این شهرستان مرزی روزانه شاهد تردد دست کم 2هزار و 500 مسافر خارجی است، افزود: این موضوع می تواند بعنوان فرصتی برای نشر ارزش‌ها‌ی انقلاب و فرهنگ اسلامی به خارج از مرزهای کشور باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدرضا برادران معاون ورزشی اداره کل ورزش و امور جوانان استان اردبیل نیز از اختصاص 230 میلیون ریال برای هیئت‌های ورزشی و 2 میلیارد و0 30 میلیون ریال برای ایجاد کمپ ورزشی در شهرستان مرزی بیله‌سوار خبر داد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول