اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

توسعه کشاورزی در تولید محصول سالم است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان توسعه پایدار در بخش کشاورزی را در تولید محصول سالم دانست.

توسعه کشاورزی در تولید محصول سالم است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد نصر، عصر امروز در چهارمین همایش چالش‌های زیست محیطی در عرصه کشاورزی و امنیت غذایی در این شهرستان اظهار داشت: جهاد کشاورزی نیز با تخصیص یارانه مورد نیاز به بخش کشاورزی گام مؤثری در راستای تولید محصولات سالم کشاورزی برداشته است.  
وی با اشاره به پرداخت سالانه یک هزار میلیارد تومان یارانه کود شیمیایی به کشاورزان توسط دولت خاطرنشان کرد: واردات کود شیمایی به کشور و غفلت از وضعیت خاک، موجب غفلت از حاصلخیزی خاک شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان همچنین با تشریح زیان‌های کودهای شیمیایی در بخش کشاورزی افزود: در حال حاضر 80 درصد از خاک کشاورزی کشور کمتر از یک درصد مواد آلی دارد.
نصر در ادامه بیان داشت: 4 هزار و 600 هکتار از باغات و گلخانه‌های استان اصفهان به کشت محصولات سالم و کنترل شده اختصاص دارد که در حال حاضر 2 هزار هکتار باغات سیب، 2 هزار هکتار باغات انار و 600 هکتار از گلخانه‌های استان اصفهان، در طرح پایش، به کشت محصولات سالم و کنترل شده اختصاص یافته است.
وی همچنین از تأسیس اولین شرکت تعاونی مرغداران تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان اصفهان خبر داد و گفت: تولیدکنندگان استان اصفهان در بخش‌های دام و طیور نیز باید به سمت تولید محصولات سالم بروند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تولید خیار با مواد بیولوژیک در منطقه دهاقان استان اصفهان را برای تولید محصول سالم کشاورزی حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: این تولیدکننده حتی یک قطره سم و کود شیمیایی در تولید محصول خود استفاده نمی‌کند تا محصولی سالم به مشتری تحویل دهد.
به گفته وی امروز بسیاری از مردم به دنبال تأسیس بازارچه‌های عرضه محصولات سالم کشاورزی هستند، اما به دلیل تولید کم محصول سالم با ایجاد این بازارچه‌ها مخالفت شده است.
نصر با اشاره به کشت دیم محصولات کشاورزی بدون استفاده از سم و کود شیمیایی در چاله سنبک منطقه آران و بیدگل در شمال استان اصفهان عنوان کرد: رویکرد جامعه به سمت خرید محصولات کشاورزی به گونه‌ای است که حاضرند هندوانه تولید شده در چاله‌های سنبک را به سه برابر قیمت دیگر هندوانه‌های مشابه خریداری کنند.
وی در ادامه با اشاره به رویکرد جهاد کشاورزی برای افزایش تولیدات بخش کشاورزی یادآور شد: تعریف 859 نوع وظیفه رقم نجومی برای وزارت کشاورزی است که برآیند تمامی این وظایف تولیدات بخش کشاورزی است.
چهارمین همایش چالش‌های زیست محیطی در عرصه کشاورزی و امنیت غذایی با حضور قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، مدیریت‌های جهاد کشاورزی، رؤسای ادارات محیط زیست شهرستان‌های کاشان، نطنز و آران و بیدگل عصر امروز در دانشگاه کاشان به کار خود خاتمه داد.
انتهای پیام/ن20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول