اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تحقیقاتی ایری تاکید کرد:

ضرورت توسعه نوین زیرساخت‌های کشاورزی

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقاتی موسسه تحقیقات بین‌المللی برنج ایری گفت: برنج غذای پایدار نیمی از جمعیت جهان است و باید زیرساخت‌های کشاورزی این محصول با دانش جدید و نوین توسعه یابد.

ضرورت توسعه نوین زیرساخت‌های کشاورزی
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اکیم دابرمن ظهر امروز در کارگاه منطقه‌ای اولویت‌های تحقیقاتی برنج کشورهای آسیایی غربی و میانه در محل استانداری گیلان اظهار داشت: هدف از این کارگاه ایجاد و تاسیس مرکز تحقیقات و آموزش جدید برای کشورهای آسیای غرب و میانه است.
وی تامین غذا را یکی از اولویت‌های بسیار مهم در جهاد دانست و افزود: با توجه به تغییرات آب‌ و هوایی کره زمین، برنج از این مهم مستثنی نیست و از غذاهای پایدار برای نیمی از جمعیت جهان محسوب می‌شود و تامین آن مهم است.
دابرمن با بیان اینکه با یک جلسه نمی‌توان مشکلات تامین غذا، فقر و مشکلات دنیا را برطرف کرد، ادامه داد: باید با همکاری تمام کشورها به این مهم دست یافت.
معاون تحقیقاتی موسسه تحقیقات بین‌المللی برنج (IRRI) بیان داشت: باید در داخل کشور بین موسسات مختلف و کشورهای دیگر به صورت منطقه‌ای همکاری ایجاد کرد تا برای مسئله امنیت غذایی راهکاری اندیشیده شود.
وی با اشاره به اینکه تحولات کشورزی به عوامل سرمایه‌گذاری معقول بستگی دارد، اذعان داشت: باید اولویت‌ها را درست تدوین کرد.
دابرمن تصریح کرد: به همین دلیل باید زیرساخت‌ها و کل بخش کشاورزی را توسعه داد که این مهم بدون دانش جدید امکانپذیر نیست.
وی با تصریح بر اینکه برنج نقش مهمی در سطح جهان ایفا می‌کند، ابراز داشت: باید براساس مطالعاتی که انجام شده، نرخ بازده در سرمایه‌گذاری بسیار بالا بوده است.
معاون تحقیقاتی موسسه تحقیقات بین‌المللی برنج (IRRI) متذکر شد: مطالعات نشان می‌دهد این نرخ در بهبود ژنتیک برنج 30 تا 40 درصد بوده و این بازده می‌تواند در دراز مدت مهم باشد.
وی با اشاره به اینکه باید سرمایه‌گذاری در این بخش بیشتر شود، یادآور شد: باید روی نقاط ضعف و قوت سرمایه‌گذاری شود.
دابرمن با قدردانی از ایران برای ایجاد یک دفتر مرکزی و منطقه‌ای و میزبانی این کارگاه، ابراز داشت: امیدواریم این مرکز علاوه بر ایران بتواند دیگر کشورهای منطقه را زیرپوشش فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی قرار دهد.
به گزارش فارس، به منظور عملیاتی کردن استقرار مرکز منطقه‌ای و بین‌المللی تحقیقات و آموزش برنج در جمهوری اسلامی ایران، موسسه تحقیقات برنج کشور اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی «اولویت‌های تحقیقاتی منطقه آسیای غربی و میانه» به مدت دو روز در گیلان کرده است.
این کارگاه با همکاری و مشارکت IRRI و نیز حضور نمایندگان ارشد کشورهای آذربایجان، ترکیه، عراق، افغانستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران، سفرای این کشورها در جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی UNIDO، UNDP،FAO، JICA و ECO و بانک توسعه اسلامی (IDB) در استان گیلان در حال برگزاری است.
همچنین نمایندگان کشورهای افغانستان، ازبکستان و ترکمنستان در این کارگاه غایب هستند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول