اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رزن تأکید کرد:

توسعه کشاورزی از مهمترین برنامه‌های دولت در رزن

خبرگزاری فارس: فرماندار رزن گفت: توسعه کشاورزی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در شهرستان رزن است.

توسعه کشاورزی از مهمترین برنامه‌های دولت در رزن
به گزارش خبرگزاری فارس از رزن، ناصر صفایی عصر امروز در کارگروه تولیدی و اقتصادی شهرستان رزن اظهار داشت: اجرای آبیاری بارانی، احداث کانال انتقال آب کشاورزی، لایروبی و مرمت قنوات و اجرای طرح‌های آبخیزداری از مهمترین برنامه‌های جهاد کشاورزی در راستای استفاده بهینه در مصرف آب کشاورزی است.
وی گفت: دولت 85 درصد هزینه اجرای آبیاری بارانی را به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند و مابقی 15 درصد نیز تسهیلات پرداخت می‌کند.
فرماندار رزن به برگزاری کلاس‌های ترویجی برای کشاورزان، دامداران و باغداران برای افزایش تولیدات زراعی، باغی و دامی تأکید کرد و آن را مؤثر دانست.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن نیز ابراز داشت: تا پایان سال گذشته 24 هزار و 500 هکتار از زمین‌های آبی این شهرستان مجهز به آبیاری بارانی شده و این مقدار تا پایان سال جاری به 27 هزار و 500 هکتار می‌رسد.
محمدحسین جهانگیری گفت: با توجه به تحقیقات نوین، کشاورزی پایدار بر اساس کشاورزی حفاظتی یا کشت بدون شخم استوار است و تاکنون در شهرستان رزن بیش از یک هزار و 567 هکتار انجام شده و این مقدار تا پایان سال به 4 هزار هکتار می‌رسد.
وی در پایان کاهش هزینه تولید، کاهش تردد ماشین‌آلات، کاهش استفاده از سوخت و هدررفت آب، افزایش توبید محصول و کاهش فرسایش خاک را از مزایای این شیوه برشمرد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول