اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی:

توسعه کشاورزی در منطقه غنای اقتصادی گرمی را سبب می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرمی گفت: در صورت توسعه و گسترش بخش کشاورزی در شهرستان گرمی زمینه برای غنای چهره اقتصادی در این شهرستان فراهمن خواهد شد.

توسعه کشاورزی در منطقه غنای اقتصادی گرمی را سبب می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی صبح امروز در جلسه بررسی طرح‌های کشاورزی گرمی اظهار داشت: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان باید بیش از پیش شناخته شده و به آن پرداخته شود تا زمینه برای گسترده شدن کشاورزی و برداشت محصولات کیفی در گرمی فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه اختصاص اعتبارات به منظور غنابخشی به کشاورزی گرمی باید در اولویت امور مسئولان قرار گیرد خاطرنشان کرد: ایجاد سدهای بزرگ با قابلیت کشاورزی در دراز مدت می‌تواند شهرستان گرمی را از فقر نجات داده و آن را به یک منطقه اقتصادی در استان تبدیل کند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه هم اکنون سه سد بزرگ در گرمی در حال اجراست اضافه کرد: سدهای عمارت و سامبورچایی در بخش انگوت و سد کلاسر در بخش مرکزی شهرستان گرمی زمینه‌ساز غنای بخش کشاورزی در این شهرستان می‌شود که انتظار می‌رود با بهره‌برداری به موقع از این سدها به این خواسته مردم جامه عمل بپوشانیم.
صحرایی با اعلام اینکه عملیات احداث تونل‌های انحراف آب سد عمارت ه عنوان بزرگترین سد مخزنی استان به اتمام رسیده و ساخت بدنه این سد عظیم آغاز شده است؛ گفت: سد عمارت با 35 الی 50 هزار هکتار و سد کلاسر با 5 هزار هکتار پایاب، نقش مهمی در آبیاری اراضی کشاورزی این شهرستان خواهند داشت.
وی تسریع در احداث و افتتاح این سدها را خواستار شد و بیان داشت: در حال حاضر این سدها با پیشرفت‌های قابل توجه در حال احداث هستند که افتتاح سریع آنها علاوه بر داشتن صرفه اقتصادی برای منطقه زمینه را برای انجام سایر پروژه‌های عمرانی در گرمی فراهم می‌آورد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار گرمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ردیف اعتباری احداث سد سامبور در بخش انگوت گرمی تامین شده است ابراز داشت: عملیات اجرایی این سد نیز به زودی در گرمی آغاز می شود که با احداث این سد نیز سیمای رشد و توسعه اقتصاد مبتنی بر کشاورزی را در این شهرستان بیش از پیش درخشان‌تر خواهیم دید..
صحرایی با اشاره به توپوگرافی خاص این شهرستان، کشاورزی و دامپروری را از مشاغل رایج و قابل توسعه در این منطقه دانست و گفت: از120هزار هکتار اراضی قابل کشت گرمی تنها 11هزار هکتار آبی و نیمه آبی و بقیه دیم هستند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول