اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

اختصاص خط اعتباری 4 هزار میلیارد تومانی برای توسعه کشاورزی

خبرگزاری فارس: معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در نشستی با رئیس جمهور ایشان با اختصاص خط اعتباری ویژه به میزان 4 هزار میلیارد تومان به منظور توسعه و اشتغال در بخش کشاورزی موافقت کرد.

اختصاص خط اعتباری 4 هزار میلیارد تومانی برای توسعه کشاورزی
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مجید خشنود صبح امروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: توسعه باغات، مجتمع‌های گلخانه‌ای، اشتغال و ... از عمده‌ترین محورهایی است که می‌توان از این خط اعتباری ویژه استفاده کرد.
وی افزود:  باید زمینه تبدیل دانش فنی به تولید و ثروت را در بخش کشاورزی فراهم کنیم.
خشنود با اشاره به بازدید از مزارع کشاورزی در استان بوشهر به ویژه مزارع گوجه فرنگی تصریح کرد: یکی از مشکلات در این بخش آفت قرنطینه‌ای پروانه مینوز است که در مورد محصول گوجه وارد کشور شد و اگر به آن توجه نشود خسارات جبران ناپذیری به محصول می‌زند.
معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال به غیر از چهار استان، مابقی استان‌های کشور با این آفت روبه‌رو شدند و تلاش ما این است که فاصله ورود آفت و خسارت را کمتر کنیم و اجازه ندهیم خسارت به حد بالاتر برسد.
وی بیان کرد: در همین ارتباط مقرر شده با همکاری مدیریت بحران وزارت کشور پیگیر این موضوع باشیم تا حل شود.
خشنود افزود: به دلیل اینکه این آفت از کور ترکیه وارد کشور شده، سال گذشته در حدود پنج تا 10 هکتار از مزارع استان آذربایجان غربی به طور صد درصد خسارت دید.
معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: تاکید ما این است که مسئولان استان‌ها این آفت را جدی بگیرند تا موجب بروز خسارت زیاد به محصول نشود.
وی از اختصاص 500 میلیون تومان وام بلاعوض به کشاورزان استان بوشهر خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در کنار تسهیلاتی به مبلغ یک میلیارد تومان به منظور تجهیز شرکت‌های خدمات فنی، مشاوره‌ای در بخش کشاورزی استان بوشهر اختصاص می‌دهیم و امیدواریم استان بوشهر نیز به همین میزان اعتبار اختصاص دهد.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور نیز در این نشست گفت: تولید محصول گوجه‌فرنگی در کل کشور 5.5 میلیون تن برآورد شده است و بوشهر یکی از قطب‌های مهم تولید گوجه محسوب می‌شود.
آقارضا فتوحی افزود: از این میزان تولید گوجه در کشور 700 هزار تا یک میلیون تن آن در استان بوشهر تولید می‌شود و این امر نشان‌دهنده ظرفیت‌های بوشهر در تولید گوجه‌فرنگی است.
وی با بیان اینکه استان بوشهر یک گلخانه طبیعی است، اظهار داشت: با وجود آفت مینوز اما تولید گوجه‌فرنگی امسال نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تاکید کرد: مسئولان ارشد استان بوشهر باید برای حل مشکلات محصول گوجه و تقویت آن بیش از پیش سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر را حمایت کنند.
استاندار بوشهر نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در بخش کشاورزی گفت: افزایش تولید در واحد سطح و افزایش درآمد تولید محصولات و ایجاد اشتغال از اولویت‌های مهم ما در بخش کشاورزی است.
محمدحسین جهانبخش افزود: با توجه به اهمیت تولید محصولات با کیفیت و بهداشتی، حضور مهندسان ناظر بخش کشاورزی بر تولید محصول گوجه فرنگی ضروری است.
وی بر ایجاد اشتغال برای مهندسان کشاورزی بیکار در استان بوشهر تاکید کرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول