اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

تقویت مؤلفه‌های اخلاق اسلامی ناهنجاری‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: فرماندار کوثر گفت: تقویت و گسترش مؤلفه‌های اخلاق اسلامی و دینی می‌تواند اسباب ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌های بسیاری را از بین برده و آنها را برچیند.

تقویت مؤلفه‌های اخلاق اسلامی ناهنجاری‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله رئیس‌ساداتی عصر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی شهرستان کوثر اظهار داشت: در نظام اسلامی آنچه مورد توجه و توصیه قرار گرفته است تقویت مبانی اخلاقی درست همراه با فضیلت‌ها و حفظ کرامت انسان‌هاست که نباید به خاطر گذران چند روزه دنیا این مؤلفه‌ها مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گیرد.
وی نزدیکی ایام انتخابات و دامن زدن به برخی از شایعات و مسایل غیر اخلاقی را یادآور شد و تصریح کرد: آنچه که اسباب چنین حرکت‌های ناسالم را فراهم می‌آورد، بی‌تقوایی افراد است که موجب می‌شود راه در مسیری بگذارند که نتیجه آن جز ضرر و زیان و خسران دنیا و آخرت نیست.
رئیس‌ساداتی زیبنده‌ترین برجستگی جامعه و نظام اسلامی را زینت بخشیدن این مجموعه به اخلاق و رفتار شایسته توصیف کرد و افزود: ما اگر بتوانیم حقوق اجتماعی را تأمین و تضمین کنیم کمتر دچار مشکلات و تنگناهای اخلاقی و رفتاری شده و یک سلامت واقعی را شاهد هستیم.
این مسئول در ادامه سخنان خود ضرورت تأمین امنیت و آسایش مردم را از سوی متولیان امر بیان کرد و ادامه داد: نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌ها به ویژه در برخورد با ارباب رجوع، آسیب‌شناسی و احصای موانع پیش رو در این مسیر، روان‌سازی قوانین خدمت‌رسانی، عمل به مقررات وضع شده در حفظ سلامت نظام اداری و تشکیل اتاق فکر در این زمینه با حضور نخبگان را خواستار شد.
به گزارش فارس، فرماندار کوثر همچنین خواستار نصب منشور اخلاقی توسط ادارات در معرض دید عموم شد و اضافه کرد: مهم‌ترین راهکار برای ایجاد انضباط اجتماعی و فراهم کردن بسترهای کاستن از بزه و موارد مجرمانه را عاملی در ارتقای فرهنگ عمومی و ارزش‌ها و باورهای آن اعلام کرد.
رئیس‌ساداتی همچنین ریشه بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی را ناآشنا بودن افراد جامعه به قوانین توصیف کرد و گفت: آموزش افراد جامعه نسبت به حقوق شهروندی راهکار مناسبی است که می‌تواند زمینه تحقق آرمان واقعی حفظ حقوق شهروندی را زمینه‌ساز شود.
فرماندار کوثر در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که وظیفه همه نهادهای اجتماعی و فرهنگی کمک به توسعه اخلاق سالم و رفتار ارزش‌مدار است از مسئولان و متولیان امر خواست بیشترین توجه را در این حوزه کسب کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول