اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی:

ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از کم‌توجهی به خانواده است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی ناشی از کم‌توجهی به نهاد خانواده است.

ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از کم‌توجهی به خانواده است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه وحید جلال‌زاده امروز در نخستین جشنواره شهروند برگزیده در ارومیه اظهار داشت: در دین مبین اسلام خانواده از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و نقش مهمی در سلامت روانی جامعه بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه خانواده محور اصلی گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه است افزود: والدین باید با شناخت اهمیت این جایگاه در راستای حفظ سلامت روحی، روانی و اخلاقی اعضای خانواده تلاش کنند.
جلال‌زاده با بیان اینکه کم‌توجهی به بنیان خانواده سبب بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی می‌شود گفت: این کم‌توجهی سبب بروز بسیاری از بداخلاقی‌‌ها و آسیب‌ها در جامعه می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه افراد فرهیخته و دانشمند از خانواده‌هایی با فرهنگ دینی بر می‌خیزند تصریح کرد: برگزاری جشنواره شهروند برگزیده که اهداف متعالی چون الگوسازی برای مردم را دنبال می‌کند باید جدی گرفته شود و اهداف آن در جامعه نهادینه شود.
وی اضافه کرد: گسترش تعداد شهروندان برگزیده در جامعه مستلزم توجه به بنیان خانواده است تا اقشار مختلف مردم در جامعه ایرانی با توجه به فرهنگ غنی و ناب اسلامی به شهروندی مومن و برگزیده تبدیل شوند.
جلال‌زاده نقش آموزش و پرورش در تربیت افراد جامعه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: شخصیت و ساختار وجودی هر فردی در مدرسه شکل می‌گیرد و معلمان و مربیان در این زمینه نقش کلیدی برعهده دارند و باید با برنامه‌های اصولی در راستای تربیت نسل آینده اقدام کرده و راهکارهای مناسبی در پیش گیرند.
وی با اشاره به نقش نهادهای فرهنگی و دینی در تربیت فرزندان گفت: این نهادها باید بر خود وظیفه بدانند تا با برنامه‌ریزی‌های مناسب فرزندانی مومن، بافرهنگ و اخلاق‌مدار تربیت شوند.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن خاطرنشان کرد: نهادهای دینی و فرهنگی همچون مدارس و مساجد باید برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان در هدف قراردادن ایمان و اعتقادات جوانان و نوجوانان تلاش و مقابله کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول