اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

ریشه انحرافات و ناهنجاری‌های اجتماعی در اعتیاد است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: ریشه اکثریت انحرافات و ناهنجاری‌های اجتماعی در سطح جامعه در اعتیاد و مواد مخدر است.

ریشه انحرافات و ناهنجاری‌های اجتماعی در اعتیاد است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی صبح امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهبندان اظهار داشت: برای مبارزه با مواد مخدر باید به طور نرم‌افزاری و با برنامه حرکت کنیم و رسالت این شورا برای مبارزه با مواد مخدر بسیار خطیر و مهم است.
وی با بیان اینکه تمامی ادارات به ویژه ادارات فرهنگی در راستای مبارزه با مواد مخدر دخیل هستند، تصریح کرد:‌ به منظور مبارزه و مقابله با این پدیده ناخوشایند در جامعه تنها نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظامی و امنیتی مسئول کار نیستند و همگی باید با هم در این زمینه تلاش کنند.
فرماندار نهبندان این شهرستان را به لحاظ جغرافیایی و هم مرز بودن با کشور پر مخاطره افغانستان دارای جایگاهی ویژه و در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر و سایر توطئه‌های دشمن عنوان کرد و افزود: باید بدانیم که سالم ماندن این معبر و حراست از نهبندان به معنای تامین امنیت و آسوده خاطری برای عمق و سراسر کشور است.
شرافتی با اشاره به اینکه در راستای اقدامات مقابله‌ای با مواد مخدر و معضل اعتیاد نیروی انتظامی شهرستان و حتی خراسان جنوبی عملکرد بسیار خوبی داشتند، ادامه داد: در راستای پیگیری شدن سریع پرونده‌های قضایی مربوط به مواد مخدر نیز نهبندان دارای بیلان عملکردی خوبی بوده است.
وی با بیان اینکه اعضای این شورا از نهادهای امنیتی و فرهنگی هستند، گفت: گرد هم آمدن این نهادها در کنار هم فلسفه‌ای جز مبارزه با مواد مخدر و ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد را ندارد و باید با مقابله با این پدیده ناخوشایند در جامعه سبب امینت و کاهش معضلات اجتماعی شویم.
فرماندار نهبندان اظهار داشت: خسارت غفلت و عدم توجه مسئولان و خانواده‌ها به بحث اعتیاد بسیار زیان‌بار و جبران‌ناپذیر است.
شرافتی تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی، آگاه‌سازی مردم به ویژه نسل جوان با خطرات و پیامدهای زیان‌بار مواد مخدر، برنامه‌های ورزشی، ترویج و تبیین فرهنگ‌های اسلامی، تشویق و ترغیب جوانان به شرکت در برنامه‌های مذهبی و فرهنگی، کنترل و برخوردهای مناسب و نرم با جوانان از شیوه‌هایی است که خانواده‌ها و مسئولان می‌توانند از به دام افتادن جوانان در دام اعتیاد جلوگیری کنند.
وی یادآور شد: با فراهم آوردن فضاهای شاد و مفرح و اجرای برنامه‌هایی پویا در فضاهای عمومی نظیر پارک‌ها می توانیم علاوه بر گرایش جوانان به این فضاها و پر کردن اوقات فراغت آنها نیز این فضاها را برای سو استفاده‌گران و توزیع‌‌‌ کنندگان مواد مخدر ناامن بسازیم.
فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه امروزه دشمن برای ضربه زدن و تخریب نظام اسلامی جوانان را با حربه‌هایی چون ترویج مواد مخدر و اعتیاد نشانه رفته است، تصریح کرد: اکثریت انحرافات و ناهنجاری‌های اجتماعی در سطح جامعه از اعتیاد و مواد مخدر نشات می‌گیرد.
در ادامه این مراسم اعضای شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نظرات و پیشنهادات خویش را در راستای مبارزه با معضل اعتیاد و ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد ارائه کردند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول