اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

بالارفتن احساس مسئولیت در برابر ناهنجاری‌ها الزامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنندج با اشاره به اهمیت مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، بر بالا بردن احساس مسئولیت در همگان و به ویژه مسئولان در برابر ناهنجاری‌های جامعه تاکید کرد و آن را الزامی خواند.

بالارفتن احساس مسئولیت در برابر ناهنجاری‌ها الزامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج در مسجد جامع این شهر، اظهار داشت: همه اقشار مردم و به ویژه مسئولان وظیفه دارند تا در راستای کاهش آثار هجمه‌های نرم دشمنان تلاش کنند و این بستر جامعه‌ای عاری از ناهنجاری را فراهم می‌سازد.
وی افزود: دشمنان همواره در تلاش هستند تا افکار عمومی جامعه و به ویژه جوانان و نوجوانان را به سمت انحرفات سوق دهند که اقشار تاثیرگذار به ویژه روحانیون باید با تبیین آموزه‌های دین مانع از تحقق این اهداف شوم دشمنان شوند.
مجتهدی در ادامه سخنانش گفت: اظهار پشیمانی و ندامت از گناهان از طریق توبه فرصت را برای جبران اشتباهات فراهم می‌کند.
وی افزود: این دنیا بهترین فرصت و زمان ممکن برای پرداختن به کارهای نیک و انجام صالحات و طاعت و عبادات خداوند است و باید مسلمانان سعی کنند در طول چند روز عمرشان در این دنیا توشه‌ای برای آخرت خود مهیا کنند.
خطیب جمعه شهر سنندج بیان داشت: عبدالرحمان و افراد صالح کسانی هستند که همیشه در حالت قیام، سجود و ذکر یاد و نام خداوند هستند و هیچ‌گاه از نام و ذکر او غافل نمی‌شوند.
مجتهدی تصریح کرد: توبه و ایمان به خداوند و انجام تکالیف اسلامی و واجبات الهی بهترین عمل برای گناهکاران است و خداوند تمام گناهان آنان را پس از توبه و استغفار به حسنات تبدیل می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت توبه افزود: نگهداشتن توبه یکی از مهم‌ترین عوامل مقبولیت آن در درگاه خداوند است و کسانی که برای ترک گناه توبه کنند باید هیچ‌گاه آن را در طول عمرشان تکرار نکنند.
امام جمعه شهر سنندج در بخش دیگری از سخنانش بر پرداختن علما و روحانیون به موعظه و نقل احادیث نبوی و بزرگان دین به منظور آگاه‌سازی افراد جامعه تاکید کرد و گفت: علما و روحانیون به عنوان سفیران امامان و بزرگان دین باید شریعت اسلام را برای مردم بازگو کنند.
ماموستا مجتهدی در ادامه نقش روحانیون، والدین، اساتید دانشگاه، معلمان و مسئولان فرهنگی و آموزشی را در جامعه برای اجرای دستورات شریعت اسلام و انتقال آن به جوانان و نوجوانان بسیار مهم ارزیابی کرد.
وی در پایان به وجود امنیت حاکم بر جامعه و در بین مردم کشورمان اشاره کرد و گفت: این امنیت در سایه تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدوم نظامی و انتظامی حاصل شده و باید قدردان این نعمت بزرگی الهی باشیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول