اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

یکی از مهم‌ترین عوامل ناهنجاری‌های اخلاقی بیکاری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل فساد و ناهنجاری‌های اخلاقی بیکاری است

یکی از مهم‌ترین عوامل ناهنجاری‌های اخلاقی بیکاری است
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید فرج‌الله موسوی ظهر امروز در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت پرهیزگاری و تقوای الهی، با اشاره به ‌حدیثی از امام علی (ع) اظهار کرد: تقوا و پرهیزکاری عاملی است که باید به آن چنگ زد زیرا تقوا ریسمانی محکم و قابل اعتماد است.
وی ریسمان خداوند را قرآن و سنت پیامبر دانست و افزود: قرآن و سنت پیامبر (ص) ریسمانی است که هر کس به آن چنگ بزند هیچ‌گاه منحرف نمی‌شود.
موسوی ادامه داد: بر اساس کتاب‌های روایی شیعه و سنی پیامبر اسلام (ص) در آخرین لحظات رحلت، چنگ زدن به این دو ریسمان الهی را توصیه کرد.
خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: سنت پیامبر همان عترت پیامبر است و منظور از عترت پیامبر، امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و فرزندان این دو بزرگ هستند.
موسوی با اشاره به 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه محصولی ناب و یکی از خجسته‌ترین پیامدهای انقلاب اسلامی ایران است.
وی ابراز داشت: طرح مسئله وحدت حوزه و دانشگاه از آثار انقلاب فرهنگی بوده که با بهره‌گیری از رهنودهای بنیان‌گذار کبیر انقلاب در سال 59 آغاز شده است.
موسوی عنوان داشت: این آرمان بلند، دانشگاه و حوزه را برای تلاش مشترک به سوی همدیگر کشاند و در فضای سیاسی آن زمان مسیر مشارکت و وحدت را باز کرد.
امام جمعه گچساران 27 آذر را یادآور عروج سرخ و معنوی مجاهد خستگی ناپذیر دکتر مفتح دانست و افزود: شهید مفتح یکی از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود که در راه تحقق این آرمان بلند برگرفته از اندیشه امام خمینی (ره) تلاش‌های بی‌وقفه‌ای انجام داد.
موسوی با اشاره به نقش و جایگاه حوزه علمیه در نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: نقش حوزه در حرکت اسلامی و جوامع بسیار حساس و سرنوشت‌ساز بوده و با نگاهی ‌به تاریخ پر فراز و نشیب کشور نقش و جایگاه عالمان دینی در هدایت و سرپرستی جامعه به‌خوبی قابل درک است.
وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و پدید آمدن افق‌های تازه، مسئولیت سنگین‌تری بر دوش حوزویان و دانشگاهیان گذاشته شد.
امام جمعه گچساران نقش دانشگاهیان را در پیشرفت کشور مهم دانست و افزود: دانشگاه جایگاه ویژه‌ای در پژوهش و کاوش در عرصه‌های علمی ایفا کرده است.
موسوی ادامه داد: دانشگاهیان به عنوان روشنفکران از افق بالاتری به جامعه نگاه می‌کنند.
وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان انقلاب برای منزوی کردن روحانیت ابراز داشت: در گذشته تلاش‌های بسیاری برای منزوی کردن روحانیون و غربی‌ کردن کشور و نهادهای فرهنگی، آموزشی و در رأس همه دانشگاه صورت گرفت.
خطیب جمعه گچساران تأکید کرد: با پیروزی انقلاب، در سایه رهبری امام راحل دو قشر روحانی و دانشجو یکدل و متحد، با درک موقعیت حساس و مهم آن زمان نقش خود را در پیروزی انقلاب ایفا کردند.
موسوی وحدت را راهبرد اساسی امام خمینی(ره) برای تحقق اسلام ناب محمدی دانست و گفت: اگر امروز برجسته‌ترین و فوق مدرن‌ترین هواپیمای جاسوسی امریکا توسط فرزندان انقلاب اسلامی کنترل می‌شود برگرفته از وحدت حوزه و دانشگاه است.
امام جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این شهرستان با تقدیر و تشکر از حضور حماسی مردم گچساران در استقبال از رئیس جمهور  و هیئت دولت گفت: مردم سلحشور، خط شکن، ولایت‌مدار و مدافع حریم ولایت در گچساران با استقبال به یاد ماندنی خود سبب عزت و شرف این شهرستان شدند.
موسوی ادامه داد: در سفر چهارم رئیس جمهور و هیئت دولت به گچساران  مسئله بیکاری به‌عنوان گره کور در کشور مطرح شد و در جلسه شورای اداری این شهرستان مشکلات و معضلات به گوش مسئولان رسید.
وی با اشاره به مشکلات فرهنگی در جامعه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل فساد و ناهنجاری‌های اخلاقی بیکاری است که مسئولان در این زمینه باید تلاش‌های مضاعفی انجام دهند.
موسوی امت ایران اسلامی را امتی ولایت‌مدار عنوان کرد و تأکید کرد: درست است که 25 میلیون نفر به دولت فعلی رأی دادند اما اگر همین دولت یا نزدیکانش کمترین سرپیچی و  انحرافی از فرامین رهبر معظم انقلاب داشته باشند، 25 میلیون رأی به صفر تبدیل خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد که تمام مصوبات دولت در سفرهای اول، دوم، سوم و چهارم اجرایی شود تا مشکلات و معضلات مردم گچساران حل شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول