اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

حضور 12 میلیون زائر در مزار امامزاده‌های مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: با بازسازی و مرمت مزار امامزاده‌ها، 12 میلیون زائر را در بقاع متبرکه استان مازندران شاهد بودیم.

حضور 12 میلیون زائر در مزار امامزاده‌های مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی ظهر امروز در دیدار مسئولان اوقاف و امور خیریه استان و شهرستان ساری با نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه هدف ما احیای موقوفات در استان مازندران است، اظهار داشت: تلاش داریم تا با احیای موقوفات، فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی تمام امامزاده‌های استان را نهایی کنیم.
وی در بیان عملکرد سال جاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به برنامه‌های فرهنگی اجرا شده پرداخت و گفت: برگزاری 303 محفل انس با قرآن، جلسات تفسیر قرآن در 34 امامزاده و مساجد، اعزام 550 مبلغ به مناطق محروم و امامزاده‌های سطح استان، بخشی از فعالیت‌های فرهنگی این اداره کل به شمار می‌آید.
سهرابی از برگزاری کنگره ملی امام سجاد (ع) به عنوان فعالیتی فرهنگی در اداره کل اوقاف و امور خیریه یاد کرد و تصریح کرد: برگزاری جشنواره امام حسن مجتبی(ع)، شرکت 8 هزار نفر در مسابقات قرآن کریم، تاسیس مراکز قرآنی و فرهنگی در 150 مزار امامزاده موجب شد تا بتوانیم خواسته رهبری را که تاکید در ایجاد فضای فرهنگی در امامزاده‌ها است اجرا کنیم.
این مسئول با بیان اینکه در 183 مزار امامزاده استان مازندران سوگواره یاس نبوی را برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: مازندران در این بخش رتبه برتر کشوری را کسب کرد.
سهرابی ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با برگزاری طرح نشاط معنوی در مزار 45 امامزاده اقدام به برپایی جشن ولایت نبوی در سطح استان کرده است.
وی به فعالیت‌های عمرانی بقاع متبرکه پرداخت و گفت: در سال جاری عملیات عمرانی، تعمیر و مرمت 280 بقعه متبرکه استان مازندران انجام شد و دراین بخش 170 بقعه بیش از 10 میلیارد ریال حمایت مالی شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران اظهار داشت: از اعتبارات دولتی بیش از 32 میلیارد ریال، 982 مسجد و اماکن مذهبی مورد حمایت قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه باید فضایی در امامزاده‌های ایجاد شود تا زائران زیادی جذب این اماکن شوند، گفت: با بازسازی و مرمت مزار امامزاده‌ها، 12 میلیون زائر را در بقاع متبرکه استان مازندران شاهد بودیم.
وی از نصب 15 ضریح در مزار امامزادگان خبر داد و یادآور شد: امسال احیای موقوفات 4 هزار و150 موقوفه و رقبه را در استان مازندران داشتیم.
سهرابی ادامه داد: امسال بیش از 4 میلیارد ریال برای کمک به طلاب و هزینه‌های ازدواج جوانان پرداخت شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه امسال 35 وقف جدید در استان مازندران صورت گرفت، تصریح کرد: 45 واقف جدید در امر وقف با ما همکاری کردند.
وی خاطرنشان کرد: 110 اصل سند مالکیت برای موقوفات صادر و بیش از 40 هزار متر مربع با ارزش 120 میلیارد ریال در استان مازندران احیا شد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول