اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد

اجرای طرح جامع اطلاعات بقاع و موقوفات خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: طرح جامع اطلاعات بقاع و موقوفات این استان در دست اجرا است.

اجرای طرح جامع اطلاعات بقاع و موقوفات خراسان شمالی
حجت‌الاسلام رحیم مهدوی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد سنددار کردن موقوفات و بقاع، تلاش برای به روز کردن مال الاجاره‌ها، سطح بندی بقاع و تهیه و تدوین طرح توسعه امامزاده‌ها و راه‌اندازی شبکه راسخون از فعالیت‌های مهم این سازمان در سال جاری عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات در بخش واحدهای صنفی موقوفه در خراسان شمالی را مربوط به سرقفلی بودن این واحدها عنوان کرد.
حجت‌الاسلام مهدوی‌پور اظهار داشت: اکنون این واحدها ادعای حق و پیشه کرده و بر همین اساس اوقاف و امور خیریه استان باید رضایت مستاجران و افرادی که واحدهای صنفی موقوفه را در قالب سرقفلی در اختیار خود قرار داده‌اند را تامین کند.
وی اعتبار موردنیاز برای خرید این واحدها را خارج از توان و درآمدهای اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد.
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، سالانه صرفا 3 میلیارد ریال از محل موقوفات درآمد حاصل شده که این تکاپوی خرید این واحدهای تجاری موقوفه را در استان نمی‌کند.
وی خاطرنشان کرد: البته اوقاف و امور خیریه استان در سال جاری چند واحد تجاری موقوفه را با رای دادگاه خلع ید کرده و پس از برگزاری مزایده این واحد را در اختیار همان فرد قرار داده است.
حجت‌الاسلام مهدوی‌پور یکی دیگر از مهمترین مشکلات اوقاف و امور خیریه استان را عدم پرداخت مطالبات موقوفات استان از سوی دستگاه‌های خراسان شمالی برشمرد.
وی گفت: با وجود تعهد دستگاه‌ها برای پرداخت دیون خود به اوقاف و امور خیریه استان لیکن این دسته از ادارات از پرداخت مطالبات این اداره کل سر باز می‌زنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی پرداخت این دیون از سوی دستگاه‌ها را سبب عمران و آبادانی موقوفات و اماکن متبرکه این استان برشمرد.
خراسان شمالی دارای سه هزار و 500 موقوفه با هفت هزار و 500 رقبه است.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول