اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش‌ مازندران:

پژوهش شیرازه تحول بنیادین آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: شیرازه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور پژوهش است.

پژوهش شیرازه تحول بنیادین آموزش و پرورش است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علی‌اصغر طبری پنج‌شنبه شب‌ در آیین تجلیل از معلمان پژوهنده استان با بیان اینکه زایش و افزایش دو کلمه اثر‌گذار در تحقیق محسوب می‌شود، اظهار کرد: زایش پدیده‌ای است که نگاه انسان را متوجه محیط می‌کند و ارتباط ارگانیک ذهن را با قالب نیاز هماهنگ می‌سازد.
وی افزود: اصطلاح زایش در حوزه برنامه‌ریزی قابل استنتاج بوده و همه برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در این امر جست‌وجو می‌شود.
طبری با اشاره به اینکه در برنامه‌ریزی‌ها باید تابع سند تحول راهبردی باشیم، تصریح کرد: از طریق سند تحول بنیادین نقشه جامع علمی کشور تدوین شد.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران با تاکید بر اینکه در روش تحقیق باید به تولید مسئله پرداخته شود،گفت: تولید مسئله مهم‌ترین محور فعالیت‌ها در حوزه مطالعات است و شامل رشته‌های مختلف می‌شود.
 
* پژوهش فاصله گرفتن از آموزش سنتی
طبری با بیان اینکه پژوهش‌ها موجب می‌شود تا در آموزش از روش‌های سنتی فاصله بگیریم، خاطر‌نشان کرد: اگر در روش‌های آموزشی به گذشته اکتفا کنیم به آینده‌ای روشن نمی‌رسیم.
وی پژوهش را منوط بر تولید مسئله دانست و اظهار کرد: ایجاد یک اثر و دریافت یک نظریه، پایه و اساس تولید مسئله محسوب می‌شود.
 
* اقدام‌پژوهی استراتژی فعالیت آموزشی
معاون پژوهشی آموزش و پرورش مازندران اقدام‌پژوهی را استراتژی فعالیت‌ها در طول برنامه توسعه پنجم عنوان کرد و گفت: باید با افزایش کمی و کیفی اقدام‌پژوهی در سال جاری روبه‌رو باشیم.
وی با تاکید بر اینکه اقدام پژوهی باید وارد واحدهای پژوهشی شود، عنوان کرد: بحث‌های کارگاهی باید جایش را با اقدام‌پژوهی عوض کند تا انتقال تجربیات به درستی انجام شود.
این مسئول تحولات علمی کشور را ناشی از اقدام‌پژوهی دانست و گفت: حرکت نخست اقدام‌پژوهی عملیاتی است ولی  پژوهش در شروع کار فعالیت‌های برنامه‌ای را با خود به همراه دارد.
طبری اقدام‌پژوهی را از استراتژی برنامه‌ها عنوان و اظهار کرد: نبود انجمن پژوهشگران و فقدان مجمع مولفان، محققان و کسانی که آثار علمی از خود به جای گذاشتند از آسیب‌های بخش اقدام‌پژوهی به شمار می‌آید.
وی حاصل فعالیت‌های پژوهشی را قابل استفاده برای نسل‌های بعد دانست و عنوان کرد: پژوهش‌ها باید به درستی پالایش شوند تا اثر‌گذار باشند.
به گزارش فارس؛ پژوهشگران، معاونت‌های پژوهشی و ادارات و مناطق آموزش و پرورش که در فعالیت‌های پژوهشی تلاش کردند در این مراسم تجلیل شدند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول