اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رویکرد پژوهشی دارد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش از رونمایی سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت در کشور خبر داد و گفت: سند تحول بنیادین مبتنی بر رویکرد پژوهش است که امروز در سطح کشور رونمایی می‌شود.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رویکرد پژوهشی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علی اصغر طبری ظهر امروز در مراسم نمادین زنگ پژوهش که در دبیرستان دخترانه شاهد ناحیه یک ساری انجام شد با بیان اینکه مطالعات پژوهشی تا بی‌نهایت ادامه دارد، اظهار داشت: برای مطالعات پژوهشی منبعی تعریف نشده و برای تولید علم باید تولید مسئله شود.
وی یادآورشد: نواخته شدن زنگ پژوهش هشداری است تا این فرهنگ در بین دانش‌آموزان و جامعه نهادینه شود در حالی که اصل پژوهش هیچ زمان و مکانی را نمی‌شناسد.
طبری با اشاره به اینکه اساس پژوهش کاویدن است، تصریح کرد: برای تولید یک مسئله باید فعالیت‌های تحقیقاتی انجام شود که در این روند پژوهشی تولید علم نیز صورت می‌گیرد.
این مسئول با بیان اینکه پژوهش دارای حجمی گسترده و همه عناصر را در خود جای داد، خاطرنشان کرد: پژوهش‌ها در حالت نیاز منبعی معتبر برای بهره‌برداری‌های علمی به کار می‌روند.
معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با تاکید براینکه کارآمدی‌ترین فعالیت‌های مربوط به دنیای اندیشه در هر رشته‌ای تجسس است، بیان داشت: آموزش، معرفت شناسی و دانش نظری مورد توجه پژوهشگران قرار می‌گیرد.
وی شرط رسیدن به تعالی علمی را تجسس و کاویدن دانست و گفت: فضا برای رشد علمی و پژوهشی دانش‌آموزان و فرهنگیان در آموزش و پرورش فراهم است و از مقالات علمی و پژوهشی در حوزه‌ها مختلفی فرهنگی استقبال می‌کنیم.
طبری با بیان اینکه ما در نظام تعلیم و تربیت نیازمند اندیشه‌های نو و تفکری پویا هستیم، اذعان داشت: پژوهش در سایه یک پروژه تفکر و اندیشه جمعی به سرانجام می‌رسد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول