اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش قم:

در نظام آموزشی 3-3-6 ساختار دوره راهنمایی تغییر نخواهد کرد

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه ایجاد پایه ششم ابتدایی اهداف دوره ابتدایی تحصیلی را تثبیت و تقویت می‌کند، گفت: در نظام آموزشی 3-3-6 ساختار دوره راهنمایی تغییر نخواهد کرد.

در نظام آموزشی 3-3-6 ساختار دوره راهنمایی تغییر نخواهد کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم، اکبر حیدری با اعلام اینکه در سند تحول شاهد آموزش و پرورشی پویا خواهیم بود، بیان کرد: در این سند مهم ملی به تمام آنچه که آموزش و پرورش را در مسیر ارتقای رشد و توسعه قرار می‌دهد، پرداخته شده که امیدواریم در مرحله اجرا با جدیت تمام به این اهداف برسیم.
وی تصریح کرد: بر اساس فصل هفتم سند، نظارت و سیاست‌گذاری کلان این سند بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی گذاشته شده است و شورای عالی آموزش و پرورش نیز موظف به تکمیل ساختار‌ها و راهکارهای اجرایی سند است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم ابراز کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، نظام آموزشی 3-3-6 از مهر ماه سال 91 اجرایی می‌شود که در این مسیر، مواد و جدول درسی پایه ششم ابتدایی نیز توسط شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: در نظام آموزشی 3-3-6 ساختار دوره راهنمایی تغییر نمی‌کند و پایه ششم ابتدایی نیز جایگزین پایه اول راهنمایی نخواهد شد.
حیدری با یادآوری اینکه محتوای برخی از کتب درسی دانش آموزان تغییراتی اساسی خواهد داشت، تاکید کرد: این کتاب‌ها باید تفکرمحوری و پژوهش محوری را ترویج دهد.
وی عنوان کرد: ذهن دانش‌آموزان ابتدایی آماده پذیرش فناوری‌های نوین است که اگر ما با بسیج امکانات و توجه لازم به آموزش آنان بپردازیم می‌توانیم اینگونه آموزش‌ها را در آنها نهادینه کنیم.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم در پایان گفت: البته معلمین و دبیران ما نیز باید با علم روز آشنا بوده و در کلاس‌های درس مسلح حاضر شوند تا بتوانند در انتقال مفاهیم و مواد درسی و آموزشی بهتر از گذشته عمل کنند.
انتهای پیام/ج30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول