اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از بین 264 اثر ارسالی

منتخبان جشنواره شعر دفاع مقدس در اردبیل معرفی شدند

خبرگزاری فارس: از بین 264 اثر ارسالی از 108 شاعر استان اردبیل به پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس از برگزیدگان آثار در پنج بخش تجلیل شد.

منتخبان جشنواره شعر دفاع مقدس در اردبیل معرفی شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز در مجتمع فرهنگی، هنری امام علی (ع) بیله‌سوار برگزار شد، در بخش شعر دفاع مقدس ثریا خلیق‌خیاوی از اردبیل، روزبه صمدی از نیر، علی پرویزی از اردبیل به عنوان نفرات اول تا سوم تجلیل شدند و از رقیه دشتی از اردبیل نیز تقدیر به عمل آمد.
در بخش شعر مقاومت ملاحت نادری از خلخال، علی سعادت‌خانی از نیر و سمیرا پیرزاده از اردبیل به عنوان نفرات منتخب معرفی و در این بخش از پری آخته از اردبیل تقدیر شد.
در بخش شعر عاشورایی نیز از احسان محمدی از اردبیل، علی بدلی از مشگین‌شهر، منصور فرشی از اردبیل و فاطمه میرزایی از خلخال به عنوان نفرات برتر و تقدیری تجلیل شد.
در بخش شعر کودک و نوجوان نیز حاتم رسولی از اردبیل اول شد و سجاد عزیزی و داریوش ماهی‌کار هر دو از اردبیل در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
در این بخش لیلا خلیفه‌ستا از اردبیل مورد تقدیر قرار گرفت.
در بخش برگزیدگان سروده کودک و نوجوان نیز از فاطمه اقتداری و ندا امامی به ترتیب از اردبیل و نمین تقدیر شد.
به گزارش فارس، در این آیین اختتامیه که با عنوان عطر پراکنده برگزار شد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس با فراخوان آثار از مهر ماه وارد فاز اجرایی شده و امروز با معرفی برگزیدگان آثار منتخب معرفی شدند.
زکی‌الله خوشبخت با اعلام این‌که تولید آثار هنری و فرهنگی بهترین مسیر در تداوم و احیای ارزش‌های خلق شده در هشت سال جنگ تحمیلی است، افزود: ما با تولید کتاب، تهیه فیلم و تولید دیگر آثار هنری و فرهنگی گنجینه ارزشمند دفاع مقدس را به معرض نمایش می‌گذاریم و آن را به شکل سالم و صحیح به نسل آینده منتقل می‌کنیم.
وی با یادآوری این‌که این اداره کل در تولید و انتشار آثار دقیق و ضابطه‌مند حرکت می‌کند، تصریح کرد: جشنواره خاطره‌نویسی نیز اواخر بهمن ماه امسال در اردبیل برگزار می‌شود که سعی داریم از بهترین آثار در این حوزه نیز تجلیل کنیم.
خوشبخت از انتشار چندین جلد کتاب در سه سال اخیر با محوریت دفاع مقدس خبر داد و خاطر نشان کرد: مجموعه شعر منتخب این دوره از جشنواره نیز در کتابی جمع‌آوری، تدوین و انتشار می‌یابد.
این مسئول از صاحبان ذوق و هنر دعوت کرد تا در این عرصه شایسته و مناسب قلم بزنند.
وی با قدردانی از حضور افتخارآفرینان دفاع مقدس هدف از برگزاری این‌گونه آیین‌ها در شهرستان‌ها را ارج نهادن به مقام شامخ و والای شهدا، ایثارگران و رزمندگان اعلام کرد و بر تداوم چنین فعالیت‌هایی در جمع‌آوری تصاویر، اسناد و ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و ایثارگران تاکید کرد.
خوشبخت با بیان این‌که برگزاری این رویدادها ثمرات معنوی ارزشمندی به یادگار می‌گذارد، اضافه کرد: ارج نهادن به مقام و منزلت شهدا و ایثارگران و یادآوری این نقش بسیار ارزشمند به نظر می‌رسد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل تشویق و ترغیب رزمندگان را در ارایه آثار ارزشمند جدی توصیف کرد و بر تداوم این راه تاکیدی مجدد کرد.
در ادامه این مراسم امام جمعه بیله‌سوار نیز در سخنانی کوتاه برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی اصیل را در شهرستان‌ها بسیار تأثیرگذار خواند و ادامه داد: از اهل قلم و تحقیق انتظار داریم خاطرات رزمندگان این خطه را جمع‌آوری کنند.
حجت‌الاسلام کریم قیاسی مزار شهدای گمنام بیله‌سوار را به تاریخ شهادت سوم شهریور 1320 هجری شمسی سندی بر غیرت تاریخی مردم این خطه توصیف کرد.
در پایان این مراسم از کتاب «سطری از رگ‌های پاره» مجموعه اشعار برگزیده سومین و چهارمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان اردبیل رونمایی شد و از شاعران رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس بیله‌سوار لطفعلی فکرت و هدایت بردباری با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام/ی10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول