اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس فرهنگ و ارشاد فیروزکوه خبر داد:

ارسال 110 اثر به جشنواره شعر دفاع مقدس شرق تهران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه گفت: در مجموع 110 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر دفاع مقدس شرق استان تهران ارسال شد.

ارسال 110 اثر به جشنواره شعر دفاع مقدس شرق تهران
به گزارش خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، مهدی کیهور عصر امروز در اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس شرق استان تهران که در سالن اجتماعات شهید آوینی شهرستان فیروزکوه برگزار شد، اظهار داشت: بدون شک و تردید در هشت سال دفاع مقدس ملت و مردان ایران دفاعی مقدسانه در برابر دشمن بعثی انجام دادند که هیچ جای جهان شاهد چنین رشادت‏ها و دلاوری‏هایی نبوده و نخواهد بود.
وی افزود: خدا رو شکر که با کمک همه دستگاه‏های ذی‏ربط و مسئولان به ویژه شاعران و خانواده‏های شهید و با همکاری اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران فیروزکوه و تلاش‏ها و پیگیری‏های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس شرق استان تهران توانسته‏ایم با حسن انتخاب بنیاد سومین جشنواره شعر دفاع مقدس را چهار حوزه دفاع مقدس، مضامین عاشورایی، بیداری اسلامی و کودک و نوجوان برگزار کنیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: ما در مقایسه با سال گذشته در زمینه شعر پیشرفت چشمگیری داشته‏ایم که در مجموع 110 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
کیهور اضافه کرد: در حوزه ادبیات و دفاع مقدس داوری و انتخاب اشعار برگزیده بر عهده جواد محقق و محمود اکرامی‏فرد بوده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه گفت: شعر یک ثروت برای ملت و یک ضرورت برای کشور و جامعه اسلامی است که در چارچوب شعر باید همه مردم و مسئولان تلاش و همت همه جانبه انجام دهند که ارزش‏های فرهنگی، هنری و معنوی مفاهیم دفاع مقدس را از این طریق به نسل آینده انتقال دهیم.
کیهور تاکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری جشنواره‏های شعر دفاع مقدس تقویت می‏شود.
وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس، ایران اسلامی شاهد رشادت‏ها و جوانمردی‏های بی‏همتایی بوده است که همانند آن در هیچ کجای جهان مشاهده نشده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه افزود: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، حضرت آیت‏الله خامنه‏ای در زمینه اهمیت والای شعر و تاثیرگذاری آن بر اذهان که "شعر یک ثروت ملی است و برای جامعه و کشور ضرورت دارد و اگر کسی در این تردید کند در یکی از بدیهی‏ترین مسائل تردید کرده است" ضروری است که در چارچوب شعر و دیگر زمینه‏های فرهنگی و هنری تلاشی همه جانبه در راستای انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس به نسل آینده انجام گیرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول