اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

برای نخستین بار در کردستان؛

همایش تحلیل و بررسی شعر دفاع مقدس برگزار شد

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در کردستان همایش تحلیل و بررسی شعر دفاع مقدس در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد.

همایش تحلیل و بررسی شعر دفاع مقدس برگزار شد
 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ظهر امروز در این مراسم، اظهار داشت: برای شاعران شرایط اجتماعی و اقتصادی منبع الهام‌بخشی برای حس شاعرانه آنان است.
صادق زمانی دوران جنگ تحمیلی را بستری برای صدور انقلاب اسلامی به سایر جهان خواند و تصریح کرد: علاوه بر این، حس وطن دوستی و تعاون ملت ایران در این جنگ به منصه ظهور رسید.
وی از اقدامات فرزندان این مرز و بوم در دوران جنگ تحمیلی به عنوان اقداماتی بی‌سابقه در تاریخ این انقلاب نام برد و گفت: جبهه دانشگاه انسان‌سازی بود و انسان وقتی وارد آن فضا می‌شد، تحت تاثیر قرار می‌گرفت.
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در ادامه بیان داشت: دوران دفاع مقدس دوران جهاد دفاعی بود چرا که این جهاد برگرفته از قرآن و دین اسلام بود و وظیفه هر کسی است که در مقابل ظلم متجاوزان مقابله کند.
زمانی تصریح کرد: دفاع مقدس خود می‌تواند یک فرهنگ غنی را به همراه داشته باشد و بسیاری از افرادی که در جنگ حضور داشتند چه بسا ایرانی نبودند اما به واسطه این جنگ منقلب و متاثر شدند.
وی  یادآور شد: مقدس بودن جنگ اگر نتواند در ما تاثیر بگذارد، نمی‌توان واقعیات آن را به نسل‌های بعدی نیز انتقال داد و در این راستا باید با خلق آثار هنری و شعری نقاط ضعف و قوت آن را تقویت کرد.

*هنر و ادبیات ابزار گسترش فرهنگ دفاع مقدس هستند
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در ادامه با اشاره به اینکه هنر و ادبیات ابزار ارزشمند برای نقد و گسترش فرهنگ دفاع مقدس هستند، افزود: ادبیات و زبان شعر با توجه به جایگاه وسیع آن ابزار مهمی برای نشر ناگفته‌های دفاع مقدس است.
زمانی با تاکید بر اینکه باید آثار دفاع مقدس مورد نقد قرار گیرند تا بهتر و بیشتر به مخاطبان عرضه شود، تصریح کرد: عوارض دوران دفاع مقدس همچنان ادامه دارد و امروز جانبازان در کنار ما قرار دارند و میادین مین که خسارت‌های زیادی بر استان و کشورمان وارد کرده و می‌کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول