اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره شعر دفاع مقدس استان اردبیل:

108 شاعر در جشنواره شعر دفاع مقدس شرکت کرده‌اند

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره شعر دفاع مقدس استان اردبیل گفت: در پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس که پس فردا در شهرستان مرزی بیله‌سوار برگزار می‌شود 108 شاعر آثار خود را ارائه کرده‌اند.

108 شاعر در جشنواره شعر دفاع مقدس شرکت کرده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عمار احمدی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره در شهر بیله‌سوار اظهار داشت: از مهر ماه امسال با فراخوانی که انجام دادیم اقدام به جمع‌آوری آثار از شاعران استان اردبیل کردیم به گونه‌ای که در مهلت مقرر 264 شعر از بیش از 108 شاعر از استان اردبیل به دست ما رسیده است.
وی اضافه کرد: در مرحله داوری از بین آثار ارسال شده قرار است در جشنواره پنجم شعر دفاع مقدس استان اردبیل 16 برگزیده داشته باشیم.
این مسئول با اعلام اینکه آیین اختتامیه این جشنواره عصر روز چهارشنبه 21 دی ماه در مجتمع فرهنگی ـ هنری امام علی (ع) شهرستان مرزی بیله‌سوار برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: یکی از جنبه‌های دوران دفاع مقدس مربوط به خلق حماسه‌ها و ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی است که ضرورت دارد در قالب‌های مختلف هنری، فرهنگی و اجتماعی این آرمان‌ها و ارزش‌ها صیانت شده و به نسل‌های آینده منتقل شود.
احمدی ادامه داد: با اتکا به تولید آثار فرهنگی از جمله کتاب، شعر، مقاله، خاطره و ... و همچنین برپایی جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و برنامه فرهنگی راهیان نور و تبیین و تشریح وصیت‌نامه شهدا می‌توانیم اهداف و خواسته‌های آنها را پیاده کنیم و بر ماندگاری آثار خلق شده بیفزاییم.
این مسئول اضافه کرد: اگر آثار تولید شده متناسب با روحیه و سلایق جوانان‌مان باشد به یقین بهتر می‌توانیم انتقال مبانی و اندیشه داشته باشیم و از فرصت‌ها نیز در راستای روشنگری‌های بیشتر استفاده کنیم.
 
مرحله کشوری شعر دفاع مقدس به میزبانی کردستان خواهد بود
احمدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس در چهار موضوع فراخوان و برگزار می‌شود، اظهار داشت: دفاع مقدس، مقاومت ملل و بیداری اسلامی، شعر عاشورایی با مضامین دفاع مقدس و همچنین بخش کودکان و نوجوانان با مضامین ارزش‌های دفاع مقدس از جمله چهار موضوع و محور برگزاری این جشنواره است.
وی بخش ویژه این جشنواره را نیز سروده‌های نوجوانان و خردسالان اعلام کرد و گفت: امسال در چهار بخش بیش از 16 برگزیده خواهیم داشت که سه نفر به عنوان مقام‌های برتر و یک نفر نیز به صورت برگزیده انتخاب و معرفی می‌شوند.
احمدی با بیان اینکه مرحله کشوری شعر دفاع مقدس در کردستان برگزار می‌شود، افزود:  بیست و یکمین کنگره شعر دفاع مقدس سال آینده در کردستان برگزار می‌شود که نفرات اول و دوم ما امکان حضور در این جشنواره را پیدا می‌کنند.
وی ادامه داد: در دوره‌های گذشته نیز منتخبانی از استان اردبیل داشتیم به طوری که در دوره گذشته که در استان یزد برگزار شد سه شاعر استان اردبیل به عنوان برگزیده کشوری انتخاب و معرفی شدند.
دبیر جشنواره شعر دفاع مقدس استان اردبیل تصریح کرد: آثار برگزیده این جشنواره چاپ و منتشر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: آثار برگزیده چهار دوره گذشته در دو مجلد چاپ شد که مجلد اول آن مربوط به دوره‌های اول و دوم با نام عطر پراکنده بود و دوره‌های سوم و چهارم نیز در قالب مجلدی با عنوان شعری برای رگ‌های مبارز آماده انتشار است.
این نویسنده عرصه دفاع مقدس از کتاب به عنوان بهترین و بزرگترین ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن یاد کرد و افزود:‌ کتاب علیرغم فزونی ابزارهای تبلیغاتی و رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.
وی به تالیف کتاب "اوخشامالار" به عنوان سوگ‌نامه مادران شهید در ارتباط با فرزندان از دست رفته اشاره کرد و گفت: این کتاب که به عنوان برگزیده حوزه دفاع مقدس در سال 89 انتخاب و معرفی شد مورد استقبال و توجه علاقمندان قرار گرفت.
احمدی همچنین از برگزاری جشنواره خاطره‌نویسی در اواخر بهمن ماه خبر داد و ابراز داشت: بعد از تجربه موفق سال گذشته امسال نیز برای دومین بار جشنواره خاطره‌نویسی را 25 بهمن ماه امسال برگزار می‌کنیم که مهلت ارسال آثار تا اول بهمن است.
دبیر جشنواره شعر دفاع مقدس استان اردبیل گفت: دبیر‌خانه این جشنواره اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دفتر ادبیات و انتشارات این مجموعه است که علاقمندان می‌تواند آثار خود را ارسال کنند.
این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما علاوه بر چاپ و انتشار کتاب، تولید مجموعه صوتی اوخشامالار را نیز با مضامین شعر عاشورایی و موسیقی غم‌انگیز آغاز کردیم و در دومین جشنواره خاطره‌نویسی مجموعه خاطرات رزمندگان به همراه این مجموعه صوتی رونمایی خواهیم کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول