اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت دانشگاه آزاد گرگان انجام شد؛

برگزاری پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس در گرگان

خبرگزاری فارس: پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس با عنوان تپش‌های ماندگار در سالن همایش‌های ابن سینای دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد.

برگزاری پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس در گرگان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، در مراسم افتتاحیه این جشنواره رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با گرامیداشت هفته بسیج گفت: برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها باعث تعالی و اعتلای فرهنگ دفاع مقدس و توسعه و نهادینه شدن فرهنگ بسیجی خواهد شد.
رضاعلی محسنی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در جهان کنونی و اشاره به جمله‌ای از شهید بزرگوار شهید چمران مبنی بر اینکه دفاع همچنان باقی است، اظهار داشت: در دنیای نوین امروزی که جنگ‌های نظامی جای خود را به جنگ‌های نرم و دیجیتالی داده است باید بتوانیم با درک درست شرایط کنونی بهترین شیوه‌ها را برای گسترش و رشد فرهنگ دفاع مقدس بکار برده و فداکاری‌ها و ایثار شهدا را به نسل حاضر منتقل کنیم.
وی با گرامیداشت یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: امروزه دشمنان جرات و جسارت تجاوز به ایران اسلامی را نداشته و سعی دارند با شیوه‌های مختلف در مسیر انقلاب سنگ‌اندازی کنند که با توجه به جایگاه ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی در این راه نیز ناموفق بوده‌اند.
رئیس ستاد بزرگداشت سی‌امین سال تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان گلستان با بیان اینکه حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت از مهمترین وظایف هنرمندان در این برهه زمانی است، برگزاری پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس را روایت دیگری از حفظ ارزش‌های دفاع مقدس دانست و گفت: هنر و ادبیات و بهره‌گیری از جلوه‌های هنری و ادبی یکی از بلیغ‌ترین و زیباترین شیوه‌های انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان است و کار و عمل هنرمندان متعهد با انتقال ارزش‌های معنوی دفاع مقدس به نسل حاضر با استفاده از فرهنگ نوشتاری و مضامین نو در قالب شعر و خاطره ارزشمند بوده و این جشنواره می‌تواند زمینه خوبی برای تاثیرگذاری در فضای کنونی جامعه بوده و موجبات رشد معنویات را  فراهم کند.
گفتنی است در این جشنواره که در موضوعات دفاع مقدس، بیداری اسلامی، فرهنگ عاشورا، کودک و نوجوان، دفاع مقدس  برگزار شد 158 شاعر شرکت کرده که تنی چند از شاعران استانی و کشوری به قرائت اشعار خویش پرداختند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول