اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد

کشف 5 موقوفه در روستای مهمویی بیرجند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از وقوع دو وقف جدید و کشف پنج موقوفه در روستای مهمویی بیرجند خبر داد.

کشف 5 موقوفه در روستای مهمویی بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی اظهار داشت: طرح دهگردشی با هدف به روز رسانی اجارات رقبات موقوفات، تحویل اسناد وقفی در دست اشخاص، ترغیب برای وقف‌های جدید و بیان احکام شرعی و قانونی وقف در دستور کار این اداره کل قرار گرفته که تاکنون نتایج قابل قبولی داشته است.
وی افزود: طبق روال، با اعضای ستادی اداره کل به همراهی حضرت آیت‌الله ربانی به روستای مهمویی اعزام شدیم و در راستای به روزرسانی اجارات و بیان احکام شرعی وقف فراخوان دادیم که با استقبال گسترده مردم متدین روستا مواجه شدیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: طی این اقدام دو فقره وقف جدید و پنج وقف‌نامه قدیمی که در دست اشخاص بوده تحویل این اداره کل شد که جای خوشایندی است.
گرایلی خاطرنشان کرد: افرادی که وقف‌نامه‌ای در دستشان دارند یا از وجود آن آگاهی دارند به ادارات اوقاف و امور خیریه که متولی نگهداری این اسناد اوقافی هستند تحویل دهند تا این اسناد از آسیب‌های احتمالی مصون باشند و در راستای اجرای نیات واقفان طبق مفاد وقف‌نامه اقدام شود.
وی افزود: اجرای نیت واقف از وظایف اصلی ما است که باید بیشتر و بهتر به آن رسیدگی کنیم و نگاه ما بر آن است در بحث موقوفات به این مهم توجه ویژه شود تا بتوانیم نیات واقفان را به طور کامل اجرا کنیم.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول