اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی:

بازارچه‌های صنایع دستی در بناهای تاریخی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در بناهای تاریخی قابلیت‌دار خبر داد.

بازارچه‌های صنایع دستی در بناهای تاریخی راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی مجتبی رضوانی گفت: در جلسه هماهنگی و نشست با سرپرست نمایندگی شهرستان‌های استان این سرپرستی‌ها موظف به شناسایی فضاها و بناهای تاریخی دارای قابلیت با هدف ایجاد بازارچه و یا کارگاه‌های صنایع دستی و معرفی آنها به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان شدند.
وی اظهار داشت: نمایندگی‌ شهرستان‌ها بازوان اجرایی استان هستند و اهداف این اداره کل را در تعامل با مسئولان و متولیان بخش‌های دیگر پیگیری می‌کنند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد:‌ این نشست مصوبات مختلفی در حوزه صنایع دستی استان داشت که نمایندگی‌‌ شهرستان‌ها موظف به پیگیری آنها شدند که معرفی هنرمندان شاخص به منظور حضور در داوری‌های مهر اصالت یونسکو تا پایان دی ‌ماه یکی از این مصوبات است.
به گفته وی شناسایی هنرمندانی که تنها بازماندگان حوزه فعالیت خود هستند و هنر آنها در حال منسوخ شدن است نیز در دستور کار قرار گرفت.
رضوانی با بیان اینکه بررسی امکانات و شرایط شهرستان‌ها در بخش آموزش رشته‌های صنایع دستی هم مورد تاکید قرار گرفت، گفت: مقرر شد در صورت تامین اعتبارات مابقی تعهدات آموزشی در شهرستان‌ها دنبال شود.
وی اضافه کرد:‌ در این نشست همچنین نمایندگان موظف شدند انتقادات و پیشنهادات خود را از پیمانکاران آموزش صنایع دستی برای انتخاب پیمانکار مناسب به معاونت صنایع دستی استان مرکزی ارائه کنند.
 انتهای پیام/خ۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول