اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

اختصاص 11 درصد از ارزش صادرات زنجان به صنایع دستی

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: 11 درصد از ارزش صادرات استان زنجان طی 9 ماه سال جاری به صدور صنایع دستی اختصاص داشته است.

اختصاص 11 درصد از ارزش صادرات زنجان به صنایع دستی
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی نقی‌زاده محجوب ظهر امروز در کار گروه توسعه صادرات استان اظهار داشت: ارزش صادرات استان زنجان 6 میلیارد و 500 میلیون دلار در سال اعلام شده است.
وی با اشاره به اینکه صنایع دستی استان زنجان به صورت چمدانی و غیررسمی صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: ارائه آمار دقیق در زمینه ارزش صادرات صنایع دستی امکان‌پذیر نیست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 67 رشته مختلف صنایع دستی در استان زنجان شناسایی شده است، اضافه کرد: 9 رشته به صورت کارگاهی فعالیت دارد.
وی تصریح کرد: چاروق‌ دوزی، گیوه‌ بافی، گلیم‌بافی، گیره‌‌دوزی، مسگری، ملیله‌‌کاری، چلنگری، زیور‌آلات سنتی و چاقوسازی، 9 رشته فعال صنایع دستی در استان زنجان محسوب می‌شوند که هنرمندان و صنعتگران به صورت کارگاهی به تولید آنها می‌پردازند.
نقی‌زاده محجوب با تاکید بر اشتغال 3 هزار و 554 نفر زنجانی در زمینه صنایع دستی افزود: 478 نفر در تولید صنعت چاقو در استان زنجان اشتغال دارند.
وی با بیان اینکه یک هزار و 398 نفر در استان به گلیم‌‌بافی به گلیم‌بافی اشتغال دارند، ادامه داد: 116 نفر نیز در استان به ملیله‌ کاری اشتغال دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اشتغال 221 نفر در تولید پای پوش‌های سنتی در استان زنجان خاطر نشان کرد: 139 نفر نیز در رشته چلنگری مشغول به کار شده‌اند.
وی یادآور شد: در حال حاضر 78 نفر در رشته مسگری و 20 نفر نیز در زمینه صنعت ساخت زیورآلات سنتی  در استان زنجان اشتغال دارند.
نقی‌زاده محجوب با بیان اینکه سالانه 2 میلیون و 151 هزار قبضه چاقو در استان زنجان تولید می‌شود، اضافه کرد: ارزش این میزان تولید 15 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکلات و مسائل موجود در ساخت شهرک صنایع دستی نور اشاره کرد و گفت: واگذاری زمین از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی استان زنجان و عدم ارائه پروانه ساخت از طرف شهرداری زنجان از جمله مشکلات این پروژه محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول