اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 3 سال

اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی کردستان احیا شد

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی کردستان گفت: اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی استان کردستان بعد از سه سال رکود، فعالیت خود را از سر گرفت.

اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی کردستان احیا شد
فرهاد حامدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: با پیگیری‌های معاونت صنایع دستی این اداره کل و همکاری اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی کردستان، اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی کشور در سال 1384 با تعداد کمتر از 10 تعاونی تشکیل شد که متاسفانه به دلیل عدم مدیریت‌ها و حمایت‌های لازم عملا فعالیتی نداشته و راکد مانده است.
وی افزود: از سال 1387 تاکنون بیش از 20 تعاونی در حوزه‌های مختلف صنایع دستی تشکیل شد که این امر لزوم احیای مجدد و فعالیت‌های اتحادیه را به دنبال داشت.
حامدی افزود: از یک سال گذشته تاکنون بیش از 5 جلسه هماهنگی با هیئت مدیره اتحادیه صنایع دستی برگزار شده  که پس از عضویت تعاونی‌های جدید انتخابات هیئت مدیره جدید با حضور چهارده تعاونی فعال برگزار شد.
به گفته وی با توجه به تعدد ماموریت‌ها و رسالت‌ها و برنامه‌های معاونت صنایع دستی بی‌شک این اتحادیه می‌تواند به عنوان یک بازوی اجرایی مقتدر در راستای پیشبرد اهداف کلان سازمانی باشد.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کردستان گفت: در نخستین جلسه این اداره کل با هیئت مدیره جدید اتحادیه ضمن تبیین برنامه‌های معاونت صنایع‌ دستی و مشخص نمودن امور اجرایی قابل واگذاری به این اتحادیه نسبت به تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اقدام شد.
حامدی گفت: سفارش‌پذیر نمودن محصولات صنایع دستی تبلیغ و معرفی محصولات رشته‌های اولویت‌دار در استان، ایجاد فرصت‌های موثر در حوزه فروش از قبیل نمایشگاهی، بازارچه‌ها و فروشگاه‌ها و خدمات اینترنتی، تشکیل کارگروه و تیم طراحی نوین محصولات صنایع دستی بومی استان با تعریف کاربری‌های جدید، تلاش در راستای تکریم و ارج نهادن به ارزش‌های اجتماعی صنعتگران و حفظ مالکیت‌های معنوی تولیدکنندگان از برنامه‌ها و اهداف اولیه اتحادیه بود.
وی اظهار امیدواری کرد؛ با ترکیب مناسب افراد انتخاب شده هیئت مدیره و تجارب ارزشمند این افراد در آینده‌ای نه چندان دور شاهد توسعه، رشد و بالندگی بیش از پیش صنایع دستی استان باشیم.
انتهای پیام/غ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول