اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع دستی:

ایران یک میلیون فعال صنایع دستی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یک میلیون نفر در امر صنایع دستی در کشور مشغول به فعالیت هستند.

ایران یک میلیون فعال صنایع دستی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، کامران سبزمیدانی بعدازظهر امروز در حاشیه ششمین کارگاه و نشست منطقه‌ای آموزش و ترویج بسته‌بندی محصولات صنایع دستی منطقه شمال کشور که با حضور هشت استان در هتل بادله ساری برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع بسته‌بندی و آموزش از اهداف معاونت صنایع دستی است، اظهار داشت: بسته‌بندی موضوع با اهمیتی در جهانی‌شدن صنایع دستی است که موجب افزایش ارزش افزوده کالا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بسته‌بندی مناسب کالاها موجب جذب مشتری و عرضه بهتر محصولات می‌شود، گفت: روند تولید محصولات صنایع دستی باید با بسته‌بندی همراه باشد و تمام تولیدکننده‌های صنایع دستی در سال 92 به این امر اهتمام ویژه داشته باشند.
 
* یک میلیون نفر در امر صنایع دستی کشور مشغول به فعالیت هستند
سبزمیدانی با تاکید بر اینکه شرط تمدید و ارائه پروانه تولید صنایع دستی منوط بر بسته‌بندی در هنگام تولید است، خاطرنشان کرد: آموزش به صورت دستورالعمل برای استان‌ها ابلاغ شد که هنرجویان بحث طراحی و بسته‌بندی را در دوره‌های آموزشی بگذرانند.
وی یادآور شد: تولید کننده‌ها باید فکرشان را به کالاهای هنری معطوف کنند و بسته‌بندی صنایع دستی به کسانی که با صنعت آشنا هستند واگذار شود تا کالاهای تولیدی توان رقابت‌پذیری را داشته باشند.
سبزمیدانی با بیان اینکه 19 هزار کارگاه صنایع دستی در سطح کشور فعال است، گفت: یک میلیون نفر در امر صنایع دستی کشور مشغول به فعالیت هستند.
 
* 99 درصد رشته‌های صنایع دستی با رشته‌های حرفه‌ای تطبیق داده شد
این مقام مسئول با اشاره به اینکه با هماهنگی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور 99 درصد رشته‌های صنایع دستی با رشته‌های فنی و حرفه‌ای تطبیق داده شد و به تامین اجتماعی ارسال شد، بیان داشت: مشکل بیمه‌ای صنعتگران و تولید‌کننده‌های صنایع دستی تا حدودی حل می‌شود.
مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع دستی کشور با بیان اینکه صنایع دستی کشور در سطح جهانی بیشترین تنوع را به خود اختصاص داده، متذکر شد: 116 رشته صنایع دستی در کشور از طریق سازمان یونسکو مهر اصالت دریافت کرده است.
وی مازندران را پایگاه خوبی برای صنایع دستی دانست و اذعان داشت: صنایع دستی مازندران در 17 شهرستان این استان پراکنده است که امیدواریم به عنوان رکن مهم صنایع دستی کشور محسوب شود.
انتهای پیام/ن۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول