اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی اردبیل:

60 هزار نفر در بخش صنایع دستی اردبیل فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 60 هزار نفر در بخش صنایع دستی استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

60 هزار نفر در بخش صنایع دستی اردبیل فعالیت می‌کنند
بهروز ندایی در حاشیه جلسه کمیته میراث و گردشگری اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در بخش مشاغل خانگی توجه جدی به صنایع دستی و تولیدات متنوع آن شده است ما در یک حرکت انقلابی تمام سهمیه اعتباری خود را در قالب صنایع دستی به بانک‌ها معرفی کردیم و حتی اعتبار و سهمیه مجدد خواستیم تا در این زمینه متقاضیان خود را به بانک معرفی کنیم.
وی در ادامه با اشاره به بازاریابی‌های خوب انجام شده در حوزه فرش و رفع برخی از موانع فروش و صادرات آن، ابراز داشت: بازارچه‌های صنایع دستی حریم بقعه‌شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی را در قالب 40 مغازه آماده تکمیل و بهره‌برداری داریم که تاکنون 12 باب از این مغازه‌ها واگذار شده است.
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای استان اردبیل یادآور شد: این مغازه‌ها به صورت اجاره‌ای به علاقمندان واگذار می‌شود که انتظار می‌رود با استقبال تولید‌کنندگان این بخش شاهد عرضه بهترین تولیدات صنایع دستی در شایسته‌ترین مکان یعنی بقعه‌شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی برای عرضه به مسافران و گردشگران باشیم.
ندایی اظهار داشت: هم‌اکنون 60 هزار نفر از جمعیت استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش صنایع دستی فعالیت می‌کنند که سالانه با تولید 40 نوع صنایع دستی متنوع تولیدات خود را روانه بازار مصرف می‌کنند.
دبیر کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گلیم، ورنی، جاجیم، سنگ‌های نیمه قیمتی و قیمتی و صنایع وابسته به چوب از جمله منبت را از برجسته‌ترین صنایع دستی استان اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود رونق صنایع دستی با توجه به راه‌اندازی بازارچه‌های دایمی صنایع دستی در تمام شهرهای استان اردبیل رونق مضاعف بگیرد.
انتهای پیام/صا30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول