اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

اعتبارات مساجد زنجان به اوقاف واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: همه اعتبارات مساجد زنجان به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان واگذار می‌شود.

اعتبارات مساجد زنجان به اوقاف واگذار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد احیای موقوفات استان زنجان اظهار داشت: در حال حاضر مسئولان استان زنجان توجه ویژه‌ای به موقوفات و امور اوقافی دارند.
وی خاطر نشان کرد: انجام امور اوقافی و موقوفات با توجه ویژه به احکام مربوط به وقف صورت گرفته است.
استاندار زنجان تشکیل ستاد احیای موقوفات را یکی از اقدامات بسیار خوب صورت گرفته در استان زنجان عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف تشکیل این ستاد اهمیت موضوع وقف و موقوفات در بین مسئولان بوده است.
این مسئول در ادامه یادآور شد: با تشکیل ستاد احیای موقوفات امور مربوط به موقوفات و واقفان جدی‌تر از گذشته دنبال می‌شود.
رئوفی‌نژاد ابراز داشت: تشکیل ستاد احیای موقوفات یکی از اقدامات نوین صورت گرفته در استان است و زنجان به عنوان نخستین استانی است که اقدام به تشکیل این ستاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه از آغاز تشکیل ستاد احیای موقوفات چهار جلسه در زمینه موقوفات در استان زنجان برگزار شده، افزود: این جلسات مصوبات خوبی را به همراه داشته و دارای نتایج مثبتی در زمینه موقوفات بوده است.
استاندار زنجان با اشاره به سایر اهداف تشکیل ستاد احیای موقوفات در استان زنجان یادآور شد: یکی از ضرورت‌هایی که منجر به تشکیل ستاد احیای موقوفات در استان شد، تنوع کاربری امور اوقافی در زمینه‌های مختلف بود.
این مسئول مالکیت 800 میلیارد ریالی اوقاف بر املاک وقفی را از برکات تشکیل ستاد احیای موقوفات عنوان کرد و افزود: بسیاری از املاک تصرف شده سالیان بسیاری خارج از دسترس اوقاف بودند.
رئوفی‌نژاد همچنین با اشاره به توسعه قیدار نبی پس از تشکیل ستاد احیای موقوفات یادآور شد: این بقعه 74 سال به صورت آزاد سازی نشده بود، که پس از تشکیل ستاد احیای موقوفات مشکلات آزاد سازی بخش زیادی از فضاهای اطراف آن حل شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز بازسازی بقاع متبرکه در استان اضافه کرد: در حال حاضر 50 درصد از کار بازسازی بقاع انجام شده است.
استاندار زنجان عنوان کرد: بسیاری از بقاعی که اداره اوقاف اقدام به بازسازی آنها کرده به علت داشتن بنای قدیمی فرو ریخته بود، که مسئولان ذی‌ربط در ستاد بازسازی بقاع متبرکه استان زنجان اقدام به بازسازی آنها کرده‌اند.
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر اداره کل اوقاف و امور اوقافی با همه مسائل جامعه ارتباط مستقیم و غیر مستقیم دارد، ابراز داشت: امور اوقافی و موقوفات مربوط به بخش یا منطقه خاص نبوده و در همه روستاها و بخش‌ها این موضوع وجود دارد.
رئوفی‌نژاد متذکر شد: در حال حاضر جهاد کشاورزی، اداره کل راه و ترابری، بازار، بخش آموزش و درمان از جمله بخش‌هایی هستند که با موضوع وقف و امر آزاد سازی آنها ارتباط دارند.
وی با اشاره به واگذاری اعتبارات مساجد به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اذعان داشت: با انجام این امر همه امور مساجد به اوقاف محول می‌شود.
همچنین این جلسه معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه هر بنایی که در شهر ساخته می‌شود، باید دارای پروانه ساخت باشد، ادامه داد: اگر طرح و نقشه‌ای در زمینه ساخت و بازسازی موقوفات صورت می‌گیرد، باید مورد تایید شهرداری قرار گیرد.
علی‌اکبر کریمی خاطرنشان کرد: نظارت شهرداری بر ساخت و سازهای املاک اوقافی به منظور ایمنی و ساخت و ساز اصولی در شهر صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول