اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت فنی و حرفه‌ای

آموزش دوره‌های مدیریت ایزو در کرمان برگزار شد

خبرگزاری فارس: دوره آموزشی ایزو 9001 و ایزو 14 هزار در مجتمع مراکز فنی و حرفه‌ای استان کرمان برگزار شد.

آموزش دوره‌های مدیریت ایزو در کرمان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان، دوره آموزشی ایزو 9001 و ایزو 14 هزار با حضور رؤسای واحدهای اداری اداره کل، رؤسای مراکز استان و کارشناسان ستادی اداره کل در مجتمع مراکز فنی و حرفه‌ای کرمان برگزار شد و استانداردهای جهانی مدیریت محیطی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دوره‌های آموزشی ایزو 9001 و ایزو ۱۴ هزار در ارتباط با مدیریت محیطی و برای کمک به شرکت و یا مؤسسه‌ها در به حداقل رساندن نارسایی‌ها و صدمات به محیط مانند تغییرات آب و هوایی مضر، مسموم کردن آب و یا زمین با اجابت قوانین رسمی دولت‌ها و جهان در ارتباط با حفظ محیط زیست است.
ایزو ۱۴۰۰۱ یک استاندارد جهانی برای سیستم مدیریت محیطی ( EMS ) و سازمان‌هایی که زیر پوشش این استاندارد می‌روند، سیاست‌گذاری محیطی، تعیین زیان‌های وارده بر طبیعت و یا نقاطی که زیان به آنها ممکن است وارد آید، طراحی و اجرای پروژه‌های محیطی برای بهبود و حفظ حیات کره زمین، تعیین وسایل و امکانات برای رسیدن به این اهداف را انجام داده و به صورت مستمر به بهبود محیط بکوشند.
ایزو ۱۴ هزار بسیار به ایزو ۹ هزار از نظر کیفیت و رعایت کیفیت در تولید، شباهت دارد، برای این منظور سازمان نیاز به انتشار و بسط دادن یک شیوه‌نامه سازمانی کنترل کننده کارایی و بررسی جنبه‌های محیطی کاملا احساس می‌شود.
استاندارد ایزو 9 هزار یکی از اعضای استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت است و امروزه نیاز بسیاری از سازمان‌ها به این استانداردها بسیار تامل برانگیز است و به عبارتی یکی از شاخصه‌های استانداردسازی نحوه مدیریت کیفیت سازمان‌ها در سطح جهانی است.
نخستین شاخهٔ اصلی این خانواده ایزو 9001 و شامل شاخصه‌هایی مانند مجموعه‌ای از روندها که مراحل حیاتی کسب و کار را زیر پوشش می‌گیرند، کنترل و اصلاح روندها برای کارا بودن آنها، ثبت و ضبط اطلاعات مناسب، کنترل برون داد‌های معیوب و اتخاذ تصمیم و انجام عمل درست برای اصلاح، بررسی‌های معمول برای اطمینان حاصل کردن از درستی روندهای منحصر به‌فرد و سیستم مدیریت کیفیت، بهبود مداوم و مستمر به روندها و محصولات است.
شرکت و یا مؤسسه‌ای که از طریق ممیزی مستقل و تصدیقی دارای شرایط درست مدیریت کیفیت باشد، می‌تواند، گواهینامه این استاندارد را دریافت دارد.
تصدیق شرکت گواهی‌دهنده به مؤسسه‌ها و شرکت‌ها ضمانت نمی‌کند که سیستم مذکور در تمام طول روند تولید محصول به کار می‌رود، بلکه تنها این را در نظر می‌گیرد که سیستم مورد نظر نصب و یا به کار برده می‌شود و به همین منظور بسیاری از شرکت‌های گیرنده ایزو 9001 و خانواده ایزو 9 هزار تنها برای این امر وارد مبادله با شرکت اعطا کننده می‌شوند که بتوانند از گرفتن این ایزو برای استفاده تبلیغاتی و جلب نظر مشتریانشان استفاده کنند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول