اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرداری قزوین خبر داد:

دریافت گواهینامه ایزو توسط سازمان‌های شهرداری قزوین

خبرگزاری فارس: معاون طرح و برنامه شهرداری قزوین گفت: پنج سازمان وابسته به شهرداری قزوین گواهینامه ایزو دریافت می‌کنند.

دریافت گواهینامه ایزو توسط سازمان‌های شهرداری قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، جمال رهبری‌منش بیان کرد: دریافت گواهینامه ISO9001:2008 وISO14001:2004 برای سازمان‌های مدیریت پسماندها، پارک‌ها و فضای سبز، میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل، عمران و آمار و فناوری اطلاعات در دستور کار شهرداری قزوین قرار گرفت.
وی ادامه داد: در همین راستا قرارداد استقرار سیستم‌های مدیریت ISO9001:2008 و ISO14001:2004  در مرداد ماه سال جاری منعقد و دامنه کاربری شهرداری مرکز، مناطق سه‌گانه و سازمان‌های مدیریت پسماندها، پارک‌ها و فضای سبز، میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل، عمران، آمار و فناوری اطلاعات ISO14001 بوده و در سازمان‌های مذکور استاندارد ISO9001 نیز پیاده‌سازی خواهد شد.
معاون طرح و برنامه شهرداری قزوین اضافه کرد: به همین منظور تاکنون 432 نفر ساعت آموزش برای آشنایی با مفاهیم، اصطلاحات و الزامات این استاندارد برای اعضای کمیته‌های راهبری و اجرایی برگزار شده است.
وی عنوان کرد: دور دوم آموزش با موضوع آشنایی با الزامات ISO14001:2004 و اصول پنجگانه آراستگی محیط کار 5S از روز شنبه 16 مهر ماه سال جاری به مدت سه هفته برای نمایندگان معاونت‌ها، حوزه شهردار، مناطق سه‌گانه و سازمان‌های مذکور آغاز شده است.
رهبری‌منش اظهار کرد: فاز اول پروژه‌های مذکور شامل ثبت وضعیت موجود و شناسایی فرآیندها تاکنون به پایان رسیده و پروژه دارای 20 درصد پیشرفت است.
وی عنوان کرد: نقشه، آمار و اطلاعات رفت و روب ایستگاه های هفت‌گانه شهری تهیه شد، ‌آمار و اطلاعات به تفکیک هر ایستگاه، مساحت رفت و روب معابر شهر و نیز مساحت استخراج شده جمعیت محدوده هر ایستگاه به صورت نقشه تهیه شده است، البته از قابلیت‌های سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) انجام محاسبات مربوط به داده‌های موجود در نقشه و بانک اطلاعات است.
معاون طرح و برنامه شهرداری قزوین افزود: محاسبه مساحت داده‌ها مانند مساحت کاربری‌ها، نواحی شهری، باغستان‌ها، مساحت معابر، رفت و روب معابر و غیره در نقشه‌ها و اطلاعات شهری به سادگی در محیط  (GIS) قابل انجام است؛ به همین منظور برای استخراج سطح رفت و روب و تنظیف معابر شهری برای سازمان مدیریت پسماندها، نقشه، آمار و اطلاعات ایستگاه‌های هفتگانه شهری در اداره (GIS) معاونت شهرسازی و معماری تهیه شد.
وی یادآور شد: آمار و اطلاعات به تفکیک هر ایستگاه اعمال شده و مساحت رفت و روب معابر شهر شامل بلوارها، خیابان‌ها، کوچه‌ها، پیاده‌روها ، باغچه‌ها، جوی‌ها و نیز مساحت جمعیت محدوده هر ایستگاه استخراج شده و به صورت نقشه و جدول تهیه شده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول