اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

آموزش و پرورش نهاد مشارکتی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: آموزش و پرورش به عنوان اصلی‌ترین نهادهای انقلاب اسلامی مجموعه مشارکتی است که خودسرانه نمی‌تواند به نتیجه و سرانجام مورد نظر دست یابد.

آموزش و پرورش نهاد مشارکتی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله رئیس‌ساداتی عصر امروز در گردهمایی مسئولان شوراهای آموزش و پرورش کوثر اظهار داشت: در نظام اسلامی ایران و در قانون اساسی به پرهیز از نظام دیکتاتوری و طریقه‌محور تاکید شده و در موارد مختلف به بحث مشارکت و جلب نظر مردم در اداره جاده تاکید شده است.
وی با اعلام این‌که آموزش و پرورش به عنوان یک مجموعه فعال در عرصه تعلیم و تربیت نسل آینده می‌تواند با همراهی خوب والدین، مربیان، معلمان و بسیاری از عوامل تأثیرگذار شایسته برنامه‌ریزی و طراحی کارکرد داشته باشد، تصریح کرد: هدف از تشکیل شوراها در آموزش و پرورش نیز دخالت دادن مردم و مسئولان و بالاتر از همه نخبگان جامعه در تصمیم‌گیری‌های سرنوشت‌ساز است.
رئیس‌ساداتی تمرکززدایی و جلب مشارکت محلی را در ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی بسیار ضروری توصیف کرد و افزود: دولت به تنهایی قادر نیست منابع مادی و معنوی نظام تعلیم و تربیت را تأمین کند و به همین خاطر تلاش می‌کند با راهکارهای مناسب و قانونمند برای حضور و تعامل همه‌جانبه مردم و مسئولان فرصت خوبی را به وجود آورد.
این مسئول با اعلام این‌که در سایر حوزه‌ها نیز بحث مشارکت آحاد مردم مطرح و مورد هدف است، خاطر نشان کرد: اگر امروز بحث از انتخابات و حضور آحاد مردم در پای صندوق‌های رأی است، نشانگر این اهمیت است که مردم اداره جامعه را خود بر عهده گرفته و با اراده آنها بسیاری از امور ساری و جاری شود.
رئیس شورای آموزش و پرورش کوثر اضافه کرد: با آگاهی و شناخت جامع از مفاد قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش می‌توان از فکر، امکانات و قابلیت‌های آحاد مردم استفاده کرد و مشکلات و بحران‌های آموزش و پرورش را به تدریج رفع کرد.
وی از والدین دانش‌آموزان خواست تا با مشارکت جدی در حوزه آموزش و پرورش فرصت بالندگی بیشتر را فراهم آورند.
به گزارش فارس، در مراسمی مشابه در شهرستان مشگین‌شهر نیز رئیس شورای آموزش و پرورش این شهرستان در سخنانی از کسب رتبه نخست مشگین در فعالیت‌های مستمر شورای آموزش و پرورش این شهرستان در بین مناطق 19گانه خبر داد.
فتح‌آقا محمداوغلی گفت: با برگزاری جلسات مستمر و پیگیری مستمر مصوبات شورای آموزش و پرورش مشگین‌شهر در بین 19 منطقه و ناحیه آموزش و پرورش رتبه اول شورای آموزش و پرورش استان را به دست آورده است.
وی با یادآوری این‌که امسال بیشترین میزان اعتبارات شهرستان به فصل آموزش و پرورش تخصیص یافته است، افزود: ما شاهد موفقیت‌هایی در راهیابی دانش‌آموزان این شهرستان به دانشگاه و کسب رتبه‌های ممتاز در مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری بودیم.
محمداوغلی به فلسفه شکل‌گیری شوراها در آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان مرکز و کانون تولید نخبگان باید از همفکری و تعامل خوب مجموعه‌های دولتی و غیردولتی استفاده کند.‌
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول