اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش زمینه‌ساز تربیت انسان‌های با بصیرت است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر و رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش زمینه‌ساز تربیت انسان‌های آگاه و بابصیرت است.

آموزش و پرورش زمینه‌ساز تربیت انسان‌های با بصیرت است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌اصغر یزدانی امروز در همایش نواخته شدن زنگ مشارکت و شورای آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات موزه جنوب شرق کشور اظهار داشت: آموزش و پرورش تمامی تلاش و کوشش خود را برای تربیت انسان‌های بابصیرت به کار گرفته است.
وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت در نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای سیره بزرگان برنامه‌ریزی شده است، افزود: تحول نظام آموزش و پرورش زمینه‌ساز ارتقای دانش در نقاط محروم جامعه است.
قائم مقام وزیر و رئیس مرکز امور بین‌الملل آموزش و پرورش تصریح کرد: اکنون که بیش از سه دهه از عمر نظام آموزش و پرورش در مکتب اسلامی می‌گذرد براساس مبانی نظری و فرهنگی سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش را برای چگونگی تحقق اهداف و شعائر اسلامی براساس آموزه‌های بشری طی سال‌های گذشته طراحی و فراهم کرده تا چشم‌انداز زیبایی در راستای تعلیم و تربیت فراهم آید.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان با گرامیداشت هفته شوراها و جایگاه آن در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه گفت: شورا در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه والایی دارد و نیز در قرآن کریم یک سوره به جایگاه شوراها پرداخته شده است.
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ادامه داد: نبی مکرم اسلام از دانش و حیانی برخوردار بود و نیز توجه خاص به جایگاه شوراها داشت اگر چه ایشان از درک و علم بالایی برخوردار بود اما توجه خاص و ویژه به مقوله شوراها داشتند.
وی به سخن امام علی (ع) در مورد شوراها اشاره کرد و افزود: هر فردی در هر مقام و جایگاه اگر بخواهد تک قطبی کار کند خود را به هلاکت رسانده است و اگر از فکر دیگران بهره گیرد این راه را هدفمند و با ارزش پیموده است. 
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: شوراهای آموزش و پرورش با توجه به گستردگی آن باید به عنوان پایه برای دیگر ادارات و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی الگو قرار گیرد.
سلیمانی بیان کرد: آموزش و پرورش بعد از خانواده، زیرساخت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در جامعه محسوب می‌شود. 
وی تأکید کرد: اگر دانش‌آموزان در فضای مشاوره آموزش و پرورش قرار گیرند بحث مدیریت را تجربه خواهند کرد و نیز آموزش و پرورش در فضای مشاوره خلاقیت و انگیزه را به طور علمی پرورش می‌دهد. 
مدیرکل آموزش و  پرورش سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این مراسم به محرومیت نظام تعلیم و تربیت در دوران قبل از انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شاهد توسعه زیربنایی نظام تعلیم و تربیت در استان سیستان و بلوچستان هستیم.
غلامرضا محمدقاسمی بیان کرد: با توجه به آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های زیربنایی در آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش استان نیز آمادگی لازم برای اجرای برنامه‌ها و حذف لفظ محرومیت از استان سیستان و بلوچستان را دارد.
وی افزود: سیستان و بلوچستان دارای 31 شورا با بیش از 2 هزار نفر عضو بوده که از سال گذشته تاکنون هزار و 182 مصوبه در قالب پروژه‌های آموزشی، فرهنگی و عمرانی تصویب که 70 درصد این طرح‌ها اجرایی شده است.
انتهای پیام/صا10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول