اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش فردوس خبر داد

تصویب 56 مصوبه در جلسات شورای آموزش و پرورش فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از 56 مصوبه در جلسات شورای آموزش و پرورش این شهرستان تصویب شده است.

تصویب 56 مصوبه در جلسات شورای آموزش و پرورش فردوس
حسین وحیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش با هدف ارائه نظرات و راهکارها در مورد افزایش مشارکت اولیا و تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش تشکیل شده است.

وی افزود: بهره‌گیری از منابع و امکانات برای تأسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش از دیگر اهداف این شورا است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش شهرستان فردوس دارای 13 نفر عضو شامل فرماندار، امام جمعه، رئیس شورای شهر، شهردار، رئیس اداره آموزش و پرورش، رئیس شبکه بهداشت و درمان، سه نفر منتخبان انجمن اولیا و مربیان و سه نفر مدیران مقاطع تحصیلی است.

وحیدی، توزیع اعتبارات دولتی اختصاص یافته به صورت آموزشی و پرورشی به شهرستان در بین مدارس، تصویب ضوابط مالی مدارس، برنامه‌ریزی در رابطه با اجاره، احداث و توسعه اماکن آموزشی و پرورشی، بررسی راه‌های مختلف صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری منابع را از جمله وظایف شورای آموزش و پرورش برشمرد.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی در رابطه با تشویق و تقدیر از کارکنان لایق مدارس، تصمیم‌گیری در مورد توزیع و هزینه کردن عوارض اخذ شده برای احداث، توسعه و تعمیر اماکن آموزشی و پرورشی از دیگر فعالیت‌های شورای آموزش و پرورش است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس ارتقای فعالیت‌های قرآنی را از جمله مصوبات اجرایی شورای آموزش و پرورش فردوس عنوان کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از هشت مدرسه قرآنی در شیفت مخالف مدارس در شهرستان فردوس ایجاد شده است.

وحیدی، اجرای طرح همگام با قرآن در مدارس مقطع راهنمایی، اجرای طرح در محضر قرآن در مدارس مقطع ابتدایی، اجرای طرح هوشمندسازی مدارس، تبدیل 16 مدرسه دو شیفت به یک شیفت و فعال‌سازی درمانگاه فرهنگیان را از دیگر مصوبات اجرایی شورای آموزش و پرورش فردوس عنوان کرد.

وی خواستار همکاری و مساعدت مردم و خیران در توسعه فضاهای آموزشی شهرستان شد و افزود: در سال آینده به سبب اجرای طرح 6-3-3 و همچنین طرح هوشمندسازی مدارس با کمبود فضای آموزشی در مقطع ابتدایی و راهنمایی مواجه می‌شویم چرا که در هر مدرسه باید دو تا سه کلاس به مجموع فضای آموزشی اضافه شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول