اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش کشور:

ارائه بهترین نوع تربیت انسانی از اهداف آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی آموزش و پرورش کشور گفت: دستیابی به بهترین شکل تربیت انسانی از اهداف آموزش و پرورش است.

ارائه بهترین نوع تربیت انسانی از اهداف آموزش و پرورش است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی نوید ظهر امروز در همایش مدیران مدارس استان همدان با موضوع طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: امروز آموزش و پرورش در نقطه عطف خودش قرار دارد و در صورت همکاری همه‌جانبه فرهنگیان این گذرگاه را سپری می‌کنیم و برای جهانیان الگو می‌شویم.
وی ادامه داد: تحول بنیادین ما عمیق، ریشه‌ای، همه جانبه، نظام‌مند و مبتنی بر آموزه‌های دینی خواهد بود چرا که ما در یک جامعه دینی زندگی می‌کنیم پس باید همه تعالیم ما مبتنی بر آموزه‌های دینی باشد.
دبیر شورای عالی آموزش و پرورش کشور عنوان کرد: ما اگر از عمق جان باور کنیم که سیستم فعلی آموزش و پرورش مطلوب نیست پس باید آن را بازخوانی کنیم و این از باورهای علمی و عقلی ماست که در هر فعل و انفعالات ما تأثیر خواهد داشت.
وی تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش فعلی ما یک سیستم وارداتی است که ساخته دست ما نیست و در گذشته کشورهای خارجی آن را طراحی کردند و ایران و دیگر کشورها هم آن را در کشورشان اجرایی کردند.
نوید ادامه داد: دلیل دومی که آموزش و پرورش فعلی ما با مشکل روبرو است کاستی در همپایی با تحولات محیطی و کاستی در تأمین و تربیت نیروهای مورد نیاز و ضعف در پاسخگویی به نیازهای انقلاب اسلامی در سطح ملی و جهانی است که با سیستم تحول بنیادین این کاستی‌ها برطرف می‌شود.
وی اذعان کرد: مدارس ما باید این قابلیت را داشته باشد که دانش آموز عصر جدید را تربیت کند که جهانی بیندیشد و متناسب با باورهای دینی ما رشد کند چرا که در سیستم کنونی ما نرخ بهره‌وری از لحاظ اقتصادی و از لحاظ فرهنگی پایین است.
دبیر شورای عالی آموزش و پرورش کشور گفت: سیستم کنونی آموزش و پرورش مانند یک خانه خشتی است که باید آن را خراب کنیم و بنایی نو بسازیم شاید برای سکونت در این بنا مجبور شویم مدتی را در اجاره نشینی و مشکلات سپری کنیم ولی آینده‌ای روشن در پیش رو داریم.
وی افزود: برای اجرای این نقشه نیاز به نقشه راه داشتیم که با کمک متخصصان و استادان و همکاران در آموزش و پرورش نقشه راه نیز ترسیم شد و سعی شده در این سیستم جدید واژه‌ها و مفاهیم را نیز تغییر بدهیم.
نوید اظهار داشت: خطر جدی که با آن روبرو هستیم این است که با وجود تغییر واژگان همان مفاهیم قبلی و کهنه را به کار ببریم به مانند این است که ظاهر مسئله را حل کنیم اما باطن آن مسکوت بماند.
وی در پایان سخنانش به نقش معلم در این سیستم اشاره کرد و گفت: در این سیستم هر پنج سال یک بار معلمان سنجش صلاحیت می‌شوند تا از حیث مادی و معنوی آنان را ارزیابی کنیم چرا که آنان دیگر یک معلم ساده نیستند بلکه در موازات تدریس به تحقیق نیز می‌پردازند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول