به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی نوید ظهر امروز در همایش مدیران مدارس استان همدان با موضوع طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: امروز آموزش و پرورش در نقطه عطف خودش قرار دارد و در صورت همکاری همهجانبه فرهنگیان این گذرگاه را سپری میکنیم و برای جهانیان الگو میشویم.
وی ادامه داد: تحول بنیادین ما عمیق، ریشهای، همه جانبه، نظاممند و مبتنی بر آموزههای دینی خواهد بود چرا که ما در یک جامعه دینی زندگی میکنیم پس باید همه تعالیم ما مبتنی بر آموزههای دینی باشد.
دبیر شورای عالی آموزش و پرورش کشور عنوان کرد: ما اگر از عمق جان باور کنیم که سیستم فعلی آموزش و پرورش مطلوب نیست پس باید آن را بازخوانی کنیم و این از باورهای علمی و عقلی ماست که در هر فعل و انفعالات ما تأثیر خواهد داشت.
وی تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش فعلی ما یک سیستم وارداتی است که ساخته دست ما نیست و در گذشته کشورهای خارجی آن را طراحی کردند و ایران و دیگر کشورها هم آن را در کشورشان اجرایی کردند.
نوید ادامه داد: دلیل دومی که آموزش و پرورش فعلی ما با مشکل روبرو است کاستی در همپایی با تحولات محیطی و کاستی در تأمین و تربیت نیروهای مورد نیاز و ضعف در پاسخگویی به نیازهای انقلاب اسلامی در سطح ملی و جهانی است که با سیستم تحول بنیادین این کاستیها برطرف میشود.
وی اذعان کرد: مدارس ما باید این قابلیت را داشته باشد که دانش آموز عصر جدید را تربیت کند که جهانی بیندیشد و متناسب با باورهای دینی ما رشد کند چرا که در سیستم کنونی ما نرخ بهرهوری از لحاظ اقتصادی و از لحاظ فرهنگی پایین است.
دبیر شورای عالی آموزش و پرورش کشور گفت: سیستم کنونی آموزش و پرورش مانند یک خانه خشتی است که باید آن را خراب کنیم و بنایی نو بسازیم شاید برای سکونت در این بنا مجبور شویم مدتی را در اجاره نشینی و مشکلات سپری کنیم ولی آیندهای روشن در پیش رو داریم.
وی افزود: برای اجرای این نقشه نیاز به نقشه راه داشتیم که با کمک متخصصان و استادان و همکاران در آموزش و پرورش نقشه راه نیز ترسیم شد و سعی شده در این سیستم جدید واژهها و مفاهیم را نیز تغییر بدهیم.
نوید اظهار داشت: خطر جدی که با آن روبرو هستیم این است که با وجود تغییر واژگان همان مفاهیم قبلی و کهنه را به کار ببریم به مانند این است که ظاهر مسئله را حل کنیم اما باطن آن مسکوت بماند.
وی در پایان سخنانش به نقش معلم در این سیستم اشاره کرد و گفت: در این سیستم هر پنج سال یک بار معلمان سنجش صلاحیت میشوند تا از حیث مادی و معنوی آنان را ارزیابی کنیم چرا که آنان دیگر یک معلم ساده نیستند بلکه در موازات تدریس به تحقیق نیز میپردازند.
انتهای پیام/خ۲۰
اخبار مرتبط
-
آموزش و پرورش بهار مصمم به اجرای نظام آموزشی 3-3-6 است
-
شیخبهایی سرپرست آموزش و پرورش کرمان شد
-
بهرهگیری از آموزش و پرورش برای افزایش مشارکت در انتخابات
-
تشکیل کمیته 3ـ 3 ـ6 در آموزش و پرورش گچساران
-
استقرار نظام 3-3-6 در آموزش و پرورش عشایر خوزستان
-
فرهنگ دینی در آموزش و پرورش آینده جامعه را تضمین میکند
-
تحول بنیادین آموزش و پرورش بر آموزههای دینی استوار است
-
رسانهها ابزار قوی اجرای سند تحولی آموزش و پرورش هستند
-
خروجی سند تحولی آموزش و پرورش تربیت انسان توانمند است
-
مرجع نظارت علمی در آموزش و پرورش گروههای آموزشی هستند
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.