اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سربیشه خبر داد

اختصاص 2 میلیارد تومان برای بازسازی مسجد تاریخی پخت

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سربیشه از اختصاص اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان برای بازسازی مسجد تاریخی روستای پخت از توابع شهرستان سربیشه خبر داد.

اختصاص 2 میلیارد تومان برای بازسازی مسجد تاریخی پخت
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری سربیشه، غلامرضا حسین‌پور در جلسه بررسی مشکلات روستای پخت سربیشه اظهار داشت: این اعتبار باید با همکاری میراث فرهنگی برای مسجد مصرف شود.
وی در مورد راه این روستا نیز گفت: همان‌گونه که از اسم این روستا پیدا است تعریف خاص خود را دارد و عرض 6.5 متر با احتساب 0.5 متر شانه خاکی در هر طرف در حال حاضر موجود است.
فرماندار سربیشه با بیان اینکه کارگاه بلوک‌سازی روستا به شهرک صنعتی نزدیک است، ادامه داد: اگر بخواهیم در روستا زمین واگذار کنیم باید 500 متر از حریم روستا فاصله داشته باشد که در این صورت مشکلات زیرساخت‌های برق و آب پیش می‌آید.
حسین‌پور تصریح کرد: اگر بخواهیم برای کوچک‌ترین کار و پروژه‌ای که بخواهد اجرا شود با مردم جلسه بگیریم از اصل موضوع فاصله خواهیم گرفت و این وظیفه شورا و دهیار روستا است تا جلسات هماهنگی را برگزار و چکیده مطلب را در اختیار مسئولان مربوطه قرار دهد.
وی در مورد صنایع‌دستی روستا نیز گفت: هماهنگی لازم برای خریداری تولیدات روستا به عمل آمده تا منبع درآمدی برای روستائیان باشد.
فرماندار سربیشه از واردات چمدانی و سهم چهار نوبته هر نفر در سال و در هر نوبت 4 میلیون خرید بدون عوارض در بازارچه مرزی که به زودی راه‌اندازی می‌شود، خبر داد.
حسین‌پور در مورد تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی یادآور شد: کشاورزان روستا با تشکیل یک شرکت تعاونی منسجم می‌توانند از 85 درصد کمک دولت برای مکانیزه کردن آبیاری اراضی کشاورزی خود (انتقال آب توسط لوله تا زمین‌های کشاورزی) استفاده کنند.
وی، جابه‌جایی تیرهای برق به جهت عقب‌نشینی بعضی خانه‌ها، مشکل روحانی روستا، کمک برای بازسازی خانه قدیمی خریداری شده برای کانون فرهنگی و مسجد از ناحیه اداره فرهنگ و ارشاد، نقشه‌های قطعه‌بندی مشخص برای روستا که توسط دهیاری مشخص باشد، مشکل آب شرب روستا و واگذاری چاه ورودی روستا برای استفاده کشاورزی، مشکل ملی شدن اراضی روستاییان، طرح اشتغال‌زایی بلوک‌سازی یکی از روستاییان که درخواست واگذاری زمین دارد و عدم برگزاری جلسات هماهنگی با روستاییان را از دیگر مشکلات این روستا عنوان کرد.
فرماندار سربیشه ابراز امیدواری کرد: با عنایت مسئولان استانی و شهرستانی در آینده‌ای نزدیک بتوانیم تمامی این مشکلات را رفع کنیم.
انتهای پیام/ح30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول