اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اعتبار انسداد مرزها افزایش یابد

خبرگزاری فارس: نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: میزان اعتبار انسداد مرزها با توجه به حساسیت مرزهای کشور باید افزایش یابد.

اعتبار انسداد مرزها افزایش یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا ظهر امروز در نشست خبری دانشکده خبر مشهد در محل این دانشکده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران و استان خراسان به سبب داشتن مرز مشترک با چند کشور، نیازمند توجه بیشتر و صرف هزینه بالاتری در راستای حفظ و مراقبت از مرزهای کشور است.
نماینده مردم نیشابور در مجلس با اشاره به اعتبار حدود 130 تا 140 میلیارد تومانی انسداد مرزهای کشور افزود: این رقم اعتبار با توجه به میزان مرزهای حساس کشور، رقم بالایی محسوب نمی‌شود و به همین جهت این اعتبار باید به نحوی تقسیم شود که دستگاه‌های ذی‌ربط به شکل درستی بتوانند وظایف خود را در راستای انسداد و حفاظت از مرزها به انجام رسانند.
وی ادامه داد: از این مقدار اعتبار 60 تا 70 درصد اجرایی شده و مقداری از آن به هر دلیلی تخصیص پیدا نمی‌کند که این امر توجه و رسیدگی بیشتر مسئولان ذی‌ربط این حوزه را طلب می‌کند.
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی وجود محدودیت در سبد هزینه‌های کشور را در مقدار اعتبار انسداد مرزها مؤثر دانست و اظهار داشت: رسیدگی به انسداد مرزها از اولویت‌های کاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در راستای برطرف کردن مشکل انسداد مرزها محسوب می‌شود.
سبحانی‌نیا ادامه داد: امیدواریم براساس اقدامات انجام شده و بررسی‌ها و بحث‌های موجود در این راستا بتوان ضمن تخصیص مقدار اعتبار بیشتری در این زمینه جلوی ورود و خروج غیر مجاز، قاچاق را گرفته و مشکلات حوزه انسداد مرزها را به حداقل برساند.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت جدی گرفته شدن انسداد مرزها اظهار داشت: تقویت پاسگاه‌های مرزی، ایجاد دیوارهای بتنی، ایجاد کانال‌ها با توجه به موقعیت مکانی مرزها بهترین گزینه برای انسداد مرزهای ایران اسلامی است که باید از این ابزار برای کنترل و اشراف دقیق بر تحرکات اشرار مسلح در مرزهای کشور و به ویژه در مرزهای شرق و جنوب شرقی کشور استفاده کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر امنیت خوبی در مرزهای کشور برقرار است اما هنوز نتوانسته‌ایم امنیت کامل را در مرزهای کشور شاهد باشیم و در همین راستا باید بین دولت، مجلس، دستگاه‌های مربوط و نیروی انتظامی در جهت توجه ویژه به مسئله انسداد مرزها یک تعامل مشترک وجود داشته باشد.
در پایان این نشست خبری نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی از دانشکده خبر مشهد بازدید به ‌عمل آورد.
انتهای پیام/آ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول