اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

وجود بیش از 2200 موقوفه در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در حال حاضر 2 هزار و 216 موقوفه در استان زنجان وجود دارد.

وجود بیش از 2200 موقوفه در استان زنجان
حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از آغاز سال جاری اقدامات مختلفی را در زمینه احیای موقوفات و حفظ آنها انجام داده است.
وی ایجاد سامانه جامع اطلاعات موقوفات در استان زنجان را از جمله فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان عنوان کرد و افزود: در این سامانه جامع اطلاعاتی همه مشخصات در زمینه واقف، نحوه مالکیت و نوع بنا مشخص شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین یادآور شد: اخذ سند مالکیت رقبات و موقوفات نیز از جمله اقداماتی است که در راستای حفظ موقوفات استان صورت گرفته است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه جاذبه‌های گردشگری موجود در موقوفات استان یادآور شد: ایجاد جاذبه‌های گردشگری در زمینه 12 بارگاه امامزاده موجود در استان توسط مسئولان ذی‌ربط در اوقاف زنجان مورد بررسی قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام باقری، کاروانسرای نیک‌پی، پل سید محمد موقوفه قیدار نبی و خانه باغ گاوازنگ را از موقوفات دارای جاذبه گردشگری در استان زنجان عنوان کرد و افزود: باغ موقوفه حاشیه زنجان‌رود، مسجد حاج شیخ لطف‌الله و باغ ناظم‌التجار نیز از دیگر موقوفات دارای جاذبه گردشگری در زنجان هستند.
وی انجام تفاهمنامه‌های ثبتی با منابع طبیعی و نیروهای مسلح را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل اوقاف استان زنجان عنوان کرد و افزود: اجرای نیات واقفان نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که توسط اداره اوقاف زنجان صورت گرفته است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین با اشاره به وقف عام بودن دبیرستان شریعتی یادآور شد: ساکنان قدیمی این محل شهادتی مبنی بر وجود بارگاه امامزاده در این مکان داده‌اند که با تحقیقات صورت گرفته مشخص شده امامزاده مرحوم در کتابخانه این مدرسه مدفون شده است.
وی بررسی وضعیت 5 هزار و 806 فقره درخواست ثبتی را نیز از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان عنوان کرد و افزود: تشکیل کار گروه‌های استانی و برگزاری جلسات مشترک بین ادارات نیز از جمله اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل اوقاف زنجان است.
حجت‌الاسلام باقری همچنین با اشاره به اضافه شدن موقوفات جدید در سال جاری یادآور شد: در شهرستان زنجان 18 موقوفه جدید به ارزش 5 میلیارد تومان به جمع موقوفات استان زنجان اضافه شده است.
وی همچنین ادامه داد: در شهرستان خدابنده هشت موقوفه جدید و در شهرستان ابهر و شهرستان طارم نیز در هر کدام 10 موقوفه جدید به جمع موقوفات استان زنجان اضافه شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول