اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهاوند:

ایران اسلامی مملو از جوانان نخبه و دانشمند است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهاوند با اشاره به شهادت دانشمند جوان ایران اسلامی گفت: این چنین کارها مطمئناً راه به جایی نمی‌برد زیرا ایران اسلامی ما مملو از چنین جوانان نخبه و دانشمندی است.

ایران اسلامی مملو از جوانان نخبه و دانشمند است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نهاوند، با توصیه خود و دیگران به داشتن تقوای الهی اظهار داشت: تقوا انسان را از ورطه جهل و نادانی به سمت آگاهی و بصیرت سوق می‌دهد.
وی افزود: انسان گل سرسبد موجودات هستی است که خداوند به دلیل وجود فضائل فراوان در باطنش بر خلق انسان و آفرینش خویش احسن و آفرین گفت، لذا نباید آدمی به گونه‌ای زندگی کند که مظهر شیطان باشد و آن چه که انسان را می‌تواند از ورطه هلاکت نجات دهد تقویت ایمان و بصیرت درونی است.
خطیب جمعه نهاوند در بخش دیگری از سخنانش به ترور دانشمند جوان ایران اسلامی که اصالتی همدانی دارد اشاره کرد و گفت: این چنین کارها مطمئناً راه به جایی نمی‌برد زیرا ایران اسلامی ما مملو از چنین جوانان نخبه و دانشمندی است.
وی یادآور شد: از مزایای انقلاب اسلامی این است که کسب علم و دانش و نخبه بودن متعلق به فرد یا گروه خاصی نیست لذا شاهد هستیم که از دورترین نقاط و یا شاید محروم‌ترین مناطق بهترین و نخبه‌ترین جوانان دانشمند که تعصب ایرانی و اسلامی بودن در وجودشان موج می‌زند بروز می‌یابند که همه اینها از نعمت انقلاب است.
مغیثی در ادامه سخنانش با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی از عاشورا به عنوان نماد ظلم‌ستیزی و آرمان‌خواهی نام برد و گفت: هرآنچه که امروز ایران اسلامی دارد نشأت گرفته از روحیه ایثارگری‌ و شهادت طلبی امام حسین(ع) است.
وی همچنین با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، انتخابات این دوره را به واسطه طراحی دشمنان برای دور کردن مردم از آرمان‌های انقلابی‌شان حساس خواند و گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات نشان‌گر اتحاد و همدلی ایرانیان است که باعث یأس و نا امیدی دشمنان می‌شود.
وی کاندیداها را به رعایت اخلاق، انصاف و تقوای الهی توصیه کرد و گفت: انتخابات باید میدانی برای رقابت و سبقت برای خدمت به مردم باشد نه جایی برای دست یافتن به قدرت و ثروت.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول