اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

ترور دانشمندان هسته‌ای نشانه استیصال دشمنان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای نشان از زبونی و ذلت و استیصال دشمنان و استکبار جهانی در مقابله با پیشرفت‌های مختلف ایران اسلامی است.

ترور دانشمندان هسته‌ای نشانه استیصال دشمنان است
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های وحدت‌بخش و دشمن‌شکن ابهر سفارش به تقوا را با بخشی دیگر از خطبه 193 نهج البلاغه آغاز کرد و اظهار داشت: امام علی (ع) در این بخش به سه ویژگی دیگر از اوصاف متقین اشاره کرده است.
وی افزود: مومن کسی است که به کسی که او با وی دشمنی دارد ستم نمی‌کند، به سبب دوستی با کسی مرتکب گناه نمی‌شود و پیش از آنکه شاهدی علیه او اقامه شود، اعتراف به حق می‌کند.
امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه این سه وصف همه ناشی از روح حق‌طلبی و عدالتخواهی پرهیزگاران است، ادامه داد: عادل کسی است که نه حق دشمنش را از او دریغ دارد و نه به دوستانش بیش از آنکه حق دارند بدهد.
وی با اشاره به اینکه دستور دین به ما این است که همیشه در حال آماده‌باش باشیم چون دشمن ما دائماً در کمین است و هیچ آتش‌بسی را نمی‌فهمد، تصریح کرد: لذا این جهاد درونی خیلی سنگین‌تر از جهاد بیرونی است.
حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه در جهاد بیرونی دشمن گاهی می‌خوابد و اگر دشمن ما را می‌بیند ما هم او را می‌بینیم، اظهار داشت: اما در جهاد درون در جنگ نابرابر هستیم چون او ما را می‌بیند، ولی ما در غفلت هستیم.
وی گفت: در این جنگ نابرابر باید تلاش کنیم این نابرابری به نفع ما باشد و تلاش کنیم ما او را ببینیم و او نتواند ما را ببیند و این مطلب فقط یک راه چاره‌ای دارد و آن رفتن به سنگر توحید است.
امام جمعه ابهر در ادامه با اشاره به ایام اربعین حسینی، مردم را برای زیارت امام حسین (ع) که یکی از ویژگی‌های مومنین در این روز است، توصیه کرد.
وی به ترور شهید احمدی روشن اشاره کرده و خاطر‌نشان شد: این جنایت نخستین حرکت تروریستی دشمنان انقلاب علیه علم‌آموزی و خردورزی نبوده بلکه زنده کننده خاطره اقدامات تروریستی و جنایتکار رژیم صهیونیستی و امریکای جنایتکار در طول تاریخ انقلاب اسلامی از جمله در به شهادت رساندن دکتر مسعود علی محمدی و دکتر مجید شهریاری و صدها نفر از دانشمندان و علمای بزرگ کشورمان است.
حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه این اقدام دشمنان نشان از زبونی، ذلت و استیصال استکبار است، اظهار داشت: دشمنان نظام و انقلاب باید بدانند با این جنایات‌ها هرگز به اهداف خود نخواهند رسید.
وی افزود: دشمنان اگر احمدی‌ها، شهریاری‌ها و محمدی‌ها را از دست ما بگیرند، فکر و اندیشه آنها را نمی‌توانند از ما بگیرند.
خطیب جمعه ابهر دانش انرژی هسته‌ای کشورمان را یک مسئله بومی و تمام آبرو و حیثیت ایران اسلامی برشمرد و گفت: ما در این مقوله به هیچ وجه تسلیم فشارهای غرب نخواهیم شد و انرژی هسته‌ای ما یک آتشفشان علمی و یک انفجار نور است.
وی با اشاره به اینکه البته این قضایا یک هشدار به دستگاه امنیتی و حفاظتی است، که چرا مواظب سرمایه‌های کشور نیستند، خطاب به مسئولان امنیتی هشدار داد: ما تاکی باید سرمایه‌های خود را از دست بدهیم آیا شهادت مطهری‌ها، بهشتی‌ها و شهریاری‌ها کافی نبود.
حجت‌الاسلام رحیمی خطاب به مسئولان از آنها خواست تا بیش از پیش از سرمایه‌های علمی کشور مراقبت و حراست کنند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول