اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

بازسازی 100 بقعه متبرکه در سطح استان زنجان آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه 100 بقعه متبرکه ‌به زودی در سطح استان زنجان بازسازی می‌شود، گفت: این اقدام در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای تبدیل امامزاده‌ها به قطب‌های فرهنگی صورت می‌گیرد.

بازسازی 100 بقعه متبرکه در سطح استان زنجان آغاز می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری در خطبه‌های پیش از نماز جمعه امروز زنجان با اشاره به فرمایشات پیامبر اسلام مبنی بر با هم بودن قرآن و اهل بیت مطهرش اظهار داشت: مردم ولایت‌مدار استان زنجان در روزهای هشتم و یازدهم  محرم در صدد عمل به سفارشات پیامبر اعظم هستند.
وی تجلیل مردم شهر زنجان از دو قهرمان کربلا را قابل تقدیر دانست و افزود: مردم دین‌مدار شهر زنجان می‌دانند که سعادت دنیا و آخرت در گرو تمسک به قرآن و اهل بیت است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به ضربه‌هایی که دشمن از ارادت مردم به اهل بیت خورده است، تصریح کرد: دشمن درصدد آسیب زدن به آئین‌هایی است که در دو روز هشتم و یازدهم محرم در زنجان برگزار می‌شود.
وی بر هوشیاری و مراقبت از دو روز متعلق به دو قهرمان کربلا در شهر زنجان تاکید کرد و گفت: این دو روز به عنوان روز‌های نمادین شیعه در جهان به ویژه جهان اسلام مطرح هستند.
حجت‌الاسلام باقری با اشاره به تلاش دشمنان برای اندک نشان دادن تعداد مسلمانان شیعه مذهب اضافه کرد: در حال حاضر در حدود نیم میلیارد شیعه در جهان زندگی می‌کنند.
وی با اشاره به شبه‌افکنی‌های اخیر درباره مبالغ نذورات، دو دسته زینبیه و حسینیه اعظم زنجان و چگونگی دخل و تصرف در آنها تصریح کرد: نذورات زینبیه اعظم زنجان در طول سال 220 میلیون تومان است که صرف کارهای فرهنگی و عمرانی مورد نظر می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تاکید کرد: مبالغ جمع‌آوری شده در حسنیه اعظم را نیز نزدیک 2 میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: هیئت امنای این دو مکان از معتمدان شهر هستند و به خوبی امور مورد نظر را در این دو مکان مدیریت می‌کنند.
وی بر قابل رصد بودن چگونگی هزینه‌های انجام شده در زینبیه و حسینیه اشاره کرد و افزود: باید مراقب بود که آگاهانه یا ناآگاهانه به جایگاه این دو مکان مورد احترام مردم آسیب وارد نشود.
حجت‌الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هفته آخر صفر به نام هفته وقف نامگذاری شده است، تصریح کرد: زمانی حکومت‌های ایران با استفاده از موقوفات اداره می‌شده است.
وی بر تلاش حکومت پهلوی برای از بین بردن موقوفات اشاره کرد و گفت: در مواقعی هم افرادی منتسب به بهائیت برای ریاست موقوفات کشور انتخاب شده بودند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه بعد از انقلاب هم توجه چندانی به امور موقوفات انجام نشده است، افزود: طی پنج سال گذشته در حدود 80 میلیارد تومان از موقوفات استان زنجان احصا شده است.
وی از برنامه‌ریزی برای سند دارد کردن امامزاده سید اسماعیل و همچنین احیای امامزاده سیده اسماعیل در آینده خبر داد و تصریح کرد: 100 امامزاده دیگر هم به زودی در سطح استان زنجان بازسازی می‌شود تا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری به قطب‌های فرهنگی تبدیل شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول