اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اتمام نازک‌کاری 548 هزار واحد مسکن مهر

خبرگزاری فارس: معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از اتمام نازک‌کاری 547 هزار و 709 واحد مسکن مهر در حال حاضر در کشور خبر داد.

اتمام نازک‌کاری 548 هزار واحد مسکن مهر
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابوالفضل صومعلو عصر چهارشنبه در جریان بازدید از سایت مسکن مهر در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان، مسکن مهر را حاصل مطالعات در 9 محور و 55 برنامه عنوان کرد و اظهار داشت: مسکن مهر برای تامین مسکن افراد کم درآمد جامعه طراحی شده است.
وی به احداث یک میلیون و 832 هزار واحد مسکن مهر در کشور اشاره کرد و افزود: تعداد یک میلیون و 861 هزار واحد مسکن مهر تاکنون پروانه دریافت کردند.
صومعلو با بیان اینکه 556 هزار واحد به صورت خود مالک در کشور در حال احداث است، تصریح کرد: دولت برای نخستین بار 24 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با سود بسیار پایین در بخش مسکن شهری، روستایی و بافت فرسوده پرداخت کرده است.
به گفته معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، دولت یک‌هزار و 200 میلیارد تومان یارانه در بخش مسکن پرداخت کرده که در گذشته انجام نشده است.
وی با اشاره به ساخت 600 مسجد با 60 میلیارد تومان اعتبار در مسکن مهر کشور خاطر نشان کرد: 130 واحد آموزشی نیز در مرحله اسکلت‌سازی است و در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.
صومعلو سهمیه گیلان در بخش مسکن مهر در سال‌های 89 و 90 را تعداد 52 هزار واحد ذکر کرد و بیان داشت: در حال حاضر 17 هزار واحد در مرحله نازک‌کاری است که 9 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر و ۸ هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر را شامل می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون 733 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای مسکن مهر گیلان پرداخت شده است، بیان کرد: با توجه به مسطح بودن زمین مسکن مهر شهر رشت و آماده‌سازی برخی از زیرساخت‌های این پروژه، تعداد افتتاحیه‌های مسکن مهر در این استان بسیار کم است بنابراین مدیران و مسئولان استان باید تلاش بیشتری داشته باشند.
وی سایت مسکن مهر گیلان و نظام مهندسی این استان را در کشور نمونه و پیشرو خواند و یادآور شد: یک‌هزار و 200 واحد مسکن مهر رشت آماده بهره‌برداری است اما ورودی و زیرساخت‌های آن آماده نیست.
صومعلو با اشاره به پرداخت 374.5 میلیارد تومان از 400 میلیارد تومان کمک دولت به مسکن مهر اذعان کرد: سهم یک سوم وزارت نیرو باقی مانده است.
معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: دولت برای آب و فاضلاب و برق بیش از یک میلیون واحد مسکن مهر، بر سر مبلغ یک‌هزار و 200 میلیارد تومان توافق کرده و سهم خود را پرداخت کرده است.
وی به پرداخت 115 میلیارد تومان یارانه دولت برای زیرساخت‌های مسکن مهر اشاره کرد و افزود: استانداری‌ها 50 درصد سهمیه خود را پرداخت کرده‌اند اما وزارت نیرو سهم خود را نیاورده است.
صومعلو مشکل اصلی پروژه مسکن مهر رشت را فاضلاب دانست و تصریح کرد: در حال حاضر شش استان کشور در نوبت افتتاح واحدهای مسکن مهر هستند و این امر همکاری و تعامل خوب اعضا و تعاونی‌ها را با دولت نشان می‌دهد.
معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از اتمام نازک‌کاری 547 هزار و 709 واحد مسکن مهر در حال حاضر در کشور خبر داد و گفت: حدود 300 هزار واحد بافت فرسوده در شهرهای زیر 25 هزار و بالای 25 هزار نفر به مرحله بهره‌برداری رسیده است ضمن اینکه 200 هزار واحد نیز تا پایان سال جاری مقاوم‌سازی می‌شود.
انتهای پیام/آ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول