اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود آماده بودن برای افتتاح

2600 واحد مسکن مهر خراسان‌جنوبی خدمات زیربنایی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان‌جنوبی یکی از ضروریات بحث مسکن مهر را تأمین خدمات زیربنایی این پروژه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در استان 2 هزار و 600 واحد مسکن مهر آماده افتتاح داریم که آب، برق و فاضلاب ندارند.

2600 واحد مسکن مهر خراسان‌جنوبی خدمات زیربنایی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود محسن‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن خراسان‌جنوبی به اقدامات صورت گرفته در بخش مسکن مهر خراسان‌جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: ‌2 هزار و 500 واحد به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: باید تا پایان سال 14 هزار واحد مسکونی در استان آماده بهره‌برداری قرار گیرد تا مردم بتوانند در این مناطق ساکن شوند.
مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در خراسان‌جنوبی 26 هزار و 965 نفر متقاضی و واجد شرایط دریافت مسکن مهر هستند که در سال جاری کل سهمیه استان در این بخش 25 هزار و 200 واحد مسکونی است.
محسن‌زاده افزود: ‌تاکنون 23 هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده است و بقیه سهمیه نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
وی یکی از مشکلات موجود در پروژه مسکن مهر خراسان‌جنوبی را بخش خدمات زیربنایی عنوان کرد و گفت: البته این مشکل در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به مراتب کمتر دیده می‌شود و وجود این مشکلات پروژه مسکن مهر استان را با مشکلاتی مواجه می‌کند.
مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان‌جنوبی اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه اکثریت واحدهای مسکن مهر استان به مراحل نهایی خود رسیده است بحث ثبت اسناد و صدور سند اعیانی مطرح است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان‌جنوبی یکی از ضروریات بحث مسکن مهر را تأمین خدمات زیربنایی این پروژه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در استان 2 هزار و 600 واحد مسکن مهر آماده افتتاح داریم که آب، برق و فاضلاب ندارند.
محسن‌زاده ادامه داد: 18 تا 24 ماه مدت زمان ساخت واحدهای مسکن مهر پیش‌بینی شده است که اکثر واحدها نیز در این مدت ساخته می‌شوند چرا که در غیر این صورت پیمانکار مسئول جریمه می‌شود.
وی تصریح کرد:‌ برای فروش اقساطی باید سند اعیانی صادر شود که در این ارتباط برخی از شهرداری‌ها پایان کار سفت‌کاری صادر کردند ولی برخی از شهرداری‌ها نیز در این زمینه همکاری نداشتند.
مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان‌جنوبی ادامه داد: پس از پایان کار ما بحث تفکیک را داشتیم تا زمین تفکیک و در رهن بانک قرار گیرد و تفکیک اعیانی نیز انجام شود تا فروش اقساطی امکان‌پذیر شود.
محسن‌زاده افزود: بر این اساس یک حجم کاری بسیار سنگین برای ادارات ثبت اسناد استان در این مدت وجود دارد که از توان این مجموعه خارج است و باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد تا کار به موقع انجام شود.
وی ادامه داد: همچنین این مجموعه می‌تواند با استفاده از توان بخش خصوصی در راستای حل این مشکل اقدام کند.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول