اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث آمل:

تخریب بافت قدیم آمل/ ماده 100 شهرداری به تخریب‌ها دامن می‌زند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آمل از افزایش روند ساخت‌وسازها در محدوده بافت قدیم آمل انتقاد کرد.

تخریب بافت قدیم آمل/ ماده 100 شهرداری به تخریب‌ها دامن می‌زند
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمدرضا شیدفر ظهر امروز در کارگروه ساماندهی بافت قدیم آمل با بیان اینکه در سال‌های اخیر روند ساخت‌وساز در بافت قدیم آمل نابسامان شده است، گفت: بسیاری افراد در ساخت‌وسازها توجهی به بافت تاریخی شهر ندارند.
وی با اعلام اینکه شهرداری نباید در محدوده بافت قدیم اقدام به راهی ماده 100 کند، افزود: رای ماده 100 و دریافت مبلغ تخلف امکان ادامه پیگیری تخلف را غیرممکن می‌کند.
شیدفر با بیان اینکه بافت قدیم آمل شامل 90 هکتار است، گفت: انتظار می‌رود در این محدوده شهرداری نسبت به ساخت‌وسازها توجه بیشتری داشته باشد و حداقل در این محدوده میراث فرهنگی را مدنظر قرار دهد.
وی اظهار داشت: زمانی که شهرداری ماده 100 را در این محدوده اعمال نکند می‌توانیم حکم قلع و قمع بگیریم و اجازه ساخت در محدوده بافت تاریخی را ندهیم اما زمانی که فرد جریمه ماده 100 را می‌پردازد دیگر نمی‌توان جلوی ساخت‌وساز را گرفت.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آمل با اشاره به اینکه تاریخ بافت قدیم آمل به دوره‌های پیش از اسلام باز می‌گردد، تصریح کرد: این شهر دارای آثار تاریخی است که در دنیای اسلام منحصر به فرد است.
وی با اعلام اینکه صدور مجوزهای ساخت‌وساز چند طبقه در کنار اماکن تاریخی و خانه‌های تاریخی شهر آمل چهره قدیم شهر را دچار اختلال کرده است، گفت: بافت تاریخی دارای حریم است در حالی که در ساخت و سازها و صدور مجوزهای ساخت این حریم رعایت نمی‌شود.
شیدفر با اشاره به اینکه در تمام دنیا با عنوان‌های جعلی برای خود تاریخ‌سازی و هویت‌سازی می‌کنند، گفت: ما تاریخی را که داریم نمی‌توانیم حفظ کنیم.
‌انتهای ‌پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول