اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان برگزار شد

دومین کارگاه تدوین برنامه‌های راهبردی بافت فرسوده جیرفت

خبرگزاری فارس: دومین کارگاه تبادل ‌نظر و تدوین برنامه‌های راهبردی بافت فرسوده در شهرستان جیرفت برگزار شد.

دومین کارگاه تدوین برنامه‌های راهبردی بافت فرسوده جیرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، عصر امروز با حضور تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان جیرفت، دومین کارگاه تبادل ‌نظر و تدوین برنامه‌های راهبردی بافت فرسوده برگزار شد.
 بهرام فریورصدری مدیرعامل شرکت مهندسان مشاور شارستان در این کارگاه اظهار داشت: این شرکت مسئولیت برنامه‌ریزی و طراحی بافت فرسوده شهر جیرفت را بر عهده‌ دارد.
وی کارگاه‌های برگزار شده در شهرستان جیرفت را به عنوان یک طرح نمونه ملی دانست و افزود: کارگاه‌های همگرایی و همفکری بسیار کم در کشور به نتیجه می‌رسند، اما برگزاری این کارگاه در این شهر با توجه به مشارکت و همراهی خوب مسئولان ذیربط بسیار مطلوب بوده است که امیدواریم در آینده نیز تداوم داشته باشد.
فریورصدری تصریح کرد: این کارگاه با توجه به نتایج به دست آمده از کارگاه اول با هدف تدوین برنامه‌های راهبردی و مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و کارشناسان متخصص برگزار شده است.
وی ابراز داشت: کارگاه تبادل ‌نظر و تدوین برنامه‌های راهبردی بافت فرسوده جیرفت در قالب پنج کارگروه تخصصی اقتصادی و مالی، اجتماعی و فرهنگی، محیط زیست، کالبدی و سازماندهی توسعه و مدیریت شهری تشکیل شده است.
فریورصدری بیان داشت: هر یک از این کارگروه‌ها در پایان با بحث و تبادل نظر و بررسی نتایج به دست آمده از کارگاه اول مجموعه‌ای از پیشنهادها و برنامه‌های راهبردی به تمام مشارکت‌کنندگان ارائه می‌کند.
فریورصدری گفت: با جمع‌آوری نتایج این دو کارگاه تلاش می‌شود تا با پشتیبا‌نی و حمایت شهرداری و مقامات مدیریت شهری اقدام به تشکیل کانون‌های مختلف شهرداری در محدوده بافت فرسوده شود.
وی اذعان داشت: این کانون‌ها که متشکل از کارگروه‌های گوناگون مانند زنان، جوانان، بازنشستگان، شاغلان و ... است به صورت داوطلبانه اقدام به مشارکت در بهبود وضع هر یک از محله‌های زندگی خود می‌کنند.
فریورصدری خاطرنشان کرد: در حیطه توانایی‌های این طرح، مهندسان مشاور تنها قادر به یاری‌رسانی شکل‌گیری این اهداف، آموزش و توانمندسازی ساکنان و آشنایی آن‌ها با رویکرد مشارکتی است که در کارگاه سوم عملی می‌شود.
مسئول اجرای طرح احیای بافت فرسوده جیرفت نیز در این کارگاه اظهار داشت: کارگاه اول در راستای تعیین وضع موجود شهر و مشکل‌یابی آن برگزار شد.
پویا سپهر تصریح کرد: این کارگاه با حضور 87 نفر تشکیل شد که در هشت زیرمجموعه به بررسی مشکلات و معضلات پیش رو پرداختند.
وی به عنوان تحلیلگر اجتماعی این طرح افزود: با جمع‌بندی این اطلاعات در تمام حوزه‌های مورد نظر و استفاده از ایده‌ها و پیشنهادهای این جمع در راستای تدوین منشور بالندگی شهر جیرفت به نتایج خوبی دست یافته‌ایم.
سپهر با تأکید بر ساخت و سازهای استاندارد بیان داشت: الگوی استاندارد ساختمان‌سازی در این شهر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا در آینده شاهد فرسودگی‌ها نباشیم.
انتهای پیام/ی10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول