اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی:

تسهیلات مقاوم سازی بافت فرسوده نهایی نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی با بیان اینکه ارائه تسهیلات جدید مقاوم سازی به بافت فرسوده منوط به نهایی شدن است، گفت: ارائه این تسهیلات هنوز به تأیید نهایی نرسیده است.

تسهیلات مقاوم سازی بافت فرسوده نهایی نشده است
محمد آروین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به نشست اخیر خود با رسانه‌ها اظهار داشت: با توجه به نشست اخیر با رسانه‌ها در خصوص بافت فرسوده شهری و مقاوم سازی آن موضوع به این شکل تبیین شده که این طرح نیازمند مصوبه است.
وی افزود: بر همین اساس پیرو جلسه‌ای که در سازمان مدیریت بحران کشور و شهرداری‌ها، مسکن و شهرسازی، انجام شده، مقرر شده است تا شهرداری‌ها در خصوص عوارض و صدور پروانه ساخت و ساز، عوارضی نگرفته و همچنین مسکن و شهرسازی یکسری از امتیازها را برای بافت فرسوده اختصاص داده و سازمان مدیریت بحران نیز به ازای هر واحد 20 میلیون ریال به صورت بلاعوض بابت بافت فرسوده پیشنهاد کرده است.
آروین تصریح کرد: بعد از آنکه این مبلغ مصوب شد، مدیریت بحران استان‌ها با مشارکت شرکت عمران شهری در تمام مراکز استان‌ها این تفاهم‌نامه سه جانبه را عملی خواهند کرد.
وی اظهار داشت: در قالب این تفاهم‌نامه حدود 30 میلیون تومان تسهیلات پیشنهاد شده و مبلغ 200 میلیون ریال هم وام مسکن مهر در نظر گرفته شده است که اینها پیشنهاد بوده که اگر عملی شود، تأثیر بسزایی در مقاوم سازی و مقابله با حوادث خواهد داشت.
براساس آمار، خراسان شمالی دارای 674 هکتار بافت فرسوده شهری است.
انتهای پیام/و۳۰/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول