اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه کردستان:

عدم ساماندهی ترافیک مشکل اساسی بافت مرکزی سنندج است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید دانشگاه کردستان و عضو شورای ترافیک استان با بیان اینکه مشکل بافت مرکز شهر سنندج محدودیت فضای کالبدی شهر نیست، گفت: بحث ساماندهی و مدیریت ترافیک مشکل اساسی شهر سنندج است.

عدم ساماندهی ترافیک مشکل اساسی بافت مرکزی سنندج است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج هوشمند علیزاده چهارشنبه شب در جلسه شورای ترافیک استان در سنندج به بیان انجام نظرسنجی از مردم در خصوص پیاده‌راه‌سازی در بافت مرکزی شهر سنندج پرداخت و اظهار داشت: برای اطلاع و آگاهی از نظر مردم در رابطه با طرح پیاده‌راه‌سازی در مرکز شهر 800 پرسش‌نامه را بین مردم توزیع و جمع‌آوری کردیم.
وی تصریح کرد: این پرسش‌نامه توسط قشرهای مختلف اعم از کسبه شاغل در مرکز شهر، عابرین و رانندگان پاسخ داده شده است.
وی به تاثیرات ترافیک عمده‌ای موجود در مراکز شهرها اشاره کرد و افزود: ایجاد چهره زشتی در مراکز شهر، وجود آلودگی صوتی،مصرف انرژی از جمله تاثیرات ترافیک‌های عمده در مراکز شهرها است.
این استاد دانشگاه کردستان با بیان اینکه ترافیک موجب ایجاد مشکلات اقتصادی نیز می‌شود، گفت: ترافیک کیفیت فضاهای زیست شهری را لکه‌دار می‌کند و عرصه را از انسان گرفته و در اختیار ماشین قرار می‌دهد.
علیزاده اضافه کرد: در این صورت تعامل اجتماعی که انسان برای ارتقای زیست خود نیاز دارد از بین خواهد رفت.
وی اولویت‌های دسترسی در توسعه پایدار شهری را شامل پیاده، حمل و نقل، دوچرخه، تاکسی و حمل و نقل تجاری، خودرو و چند سرنشین ذکر کرد.
وی خاطر نشان کرد: عده‌ای معتقدند که عرصه رفت و آمد برای عبور خودرو در سنندج به دلیل ساختار توپوگرافیک شهر محدود و خیابان‌کشی در آن نیز دارای محدودیت است.
عضو شورای ترافیک استان کردستان تصریح کرد: واقعیت این نیست که هرچقدر هم فضاها گشادتر شوند باز مشکل حل نخواهد شد، چرا که همواره بر تعداد خودروها نیز افزوده می‌شود.
علیزاده در ادامه اظهار داشت: مشکل موجود در مرکز شهر سنندج محدودیت فضای کالبدی شهر نیست بلکه بحث ساماندهی و مدیریت ترافیک است.
وی با اشاره به ظرفیت مرکز شهر سنندج برای پیاده محور شدن،بیان داشت: مرکز سنندج به عنوان تنها مرکز مهم این شهر از لحاظ تاریخی و هم از نظر عملکردی دارای ارزش فراوانی نزد مردم است.
وی ادامه داد: متاسفانه مرکز سنندج در سال‌های اخیر به دلیل برنامه‌ریزی‌های نادرست و ناکارآمد به مرکزی برای ترافیک و تراکم جمعیتی بالا تبدیل شده است.
این عضو شورای ترافیک استان کردستان از جمله اهداف کلی طرح پیاده‌راه‌سازی را شامل ارتقای کیفیت محیطی در بافت مرکز شهر سنندج، کاهش ترافیک سواره موجود در این محدوده و دادن ارزش بیشتر به نتایج به‌دست‌ آمده برای حرکت به سوی یک مرکز شهری انسان‌محور ذکر کرد.
علیزاه عنوان کرد: پیاده محور کردن مسیر خیابان فردوسی به عنوان اولویت اول می‌تواند ضمن حفظ ارتباط منطقی خود با خیابان‌های اطراف استخوان‌بندی اصل شهر را نیز حفظ کند.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول