اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران:

سفیر کودکان ایرانی در سازمان ملل علی دایی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: سفیر کودکان ایرانی در سازمان ملل علی دایی است‌.

سفیر کودکان ایرانی در سازمان ملل علی دایی است
روح‌الله ردایی در حاشیه مراسم عزاداری و دسته روی کودکان مهدهای شهرستان بهشهر که از سوی اداره بهزیستی در آستانه اربعین شهدای کربلا برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر، هدف از تأسیس مهدهای کودک را گسترش فرهنگ یادگیری در کودکان عنوان کرد.
وی از سابقه 120 ساله مهد کودک در ایران و بازگشایی آن در محله‌ای مسیحی‌نشین کنار یک کلیسا در جلفای اصفهان گفت و اینکه اهمیت به حقوق و شخصیت کودکان آنقدر مهم است که از 193 کشور دنیا 191 کشور عضو پیمان‌نامه حقوق کودک هستند و هر کشوری برای خود در سازمان ملل متحد یک سفیر دارد همچنین سفیر کودکان ایرانی در این سازمان، علی دایی است.
مدیرکل بهزیستی مازندران در ادامه گفت: سازمان ملل توجه خوبی به حقوق کودکان ندارد به ‌طوری که شاهد کشته یا ربوده شدن عده زیادی از کودکان در جنگ‌های اتیوپی، افغانستان، فلسطین، عراق و ... توسط مدعیان حقوق بشر و حقوق کودکان هستیم و علاوه بر آن بر اساس اعلام آمار بهداشت جهانی، در سال گذشته 10 میلیون کودک بر اثر بیماری و فقر در جهان جان خود را از دست دادند.
ردایی با اشاره به شکل‌گیری شخصیت کودکان قبل از شش سالگی از اهمیت مهدهای کودک گفت و اینکه آموزش مفاهیم قرآنی، آموزش آداب اجتماعی و اخلاقی همچنین تقویت حس کنجکاوی کودکان در مهدهای کودک مورد توجه مربیان است.
در ادامه، رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به برگزاری مراسم دسته‌روی و عزاداری نونهالان، اذعان داشت: تربیت دینی و اخلاقی فرزندان از همان سنین کودکی باید جدی گرفته شود تا شخصیتی که در آینده وارد اجتماع می‌شود برای خود و جامعه مفید بوده و از آسیب‌های اجتماعی در امان باشد.
سید حمیدرضا علوی با بیان اینکه هم‌اکنون 14 مهد کودک شهری و 13 مهد کودک روستایی در بهشهر فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: از آن جا که شخصیت کودکان قبل از سن دبستان شکل می‌گیرد، مربیان مهدهای کودک با آخرین شیوه‌های موجود به آموزش نونهالان می‌پردازند و به خانواده‌ها در پرورش استعدادها و خلاقیت‌های فرزندانشان کمک می‌کنند.
به گزارش فارس، مراسم دسته‌روی و عزاداری کودکان مهدهای بهشهر به مناسبت اربعین حسینی با عنوان« هیئت متوسلان حضرت علی اصغر(ع) » در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.
انتهای پیام/ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول