اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته هوای پاک

جشنواره کودک در خرم‌آباد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: به مناسبت هفته هوای پاک جشنواره کودک در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

جشنواره کودک در خرم‌آباد برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد حسین بازگیر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد برنامه‌های هفته هوای پاک با شعار سوخت پاک، خودروی پاک و هوای پاک در استان را تشریح کرد و گفت: به همین منظور در این هفته در روز اول با عنوان صنعت و هوای پاک جلسه‌ای با صاحبان صنایع، شهرک‌های صنعتی و اصناف در محل کارخانه سیمان دورود برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: مسابقه پیاده روی و دوچرخه سواری و راه‌اندازی و افتتاح مرکز پایش استان با همکاری سازمان‌های دولتی و واحدهای صنعتی و خدماتی از دیگر برنامه‌های هفته هوای پاک در لرستان است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بازدید از صنایع پاک، تقدیر از صنایع سبز، مراسم درختکاری به صورت نمادین با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد و استاندار استان در مجتمع 14 معصوم خرم‌آباد و برگزاری جشنواره کودک در محل سالن ورزشی گلدشت خرم‌آباد را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.
وی اظهار داشت: جلسه با مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان، آموزش خودرو با هماهنگی نیروی انتظامی، تهیه و توزیع فیلتر خودرو، بازدید از موتورخانه‌ها و رفع آلودگی فرایند حرارت و بهینه سازی سوخت و انرژی در ادارات دولتی، صنعتی، مسکونی و تجاری از دیگر برنامه‌های هفته هوای پاک است.
بازگیر رونمایی از خودروهای یورو چهار و سوخت‌گیری یورو چهار و پنج در کارخانه زاگرس بروجرد، برگزاری شورای دانش‌آموزی مدارس ابتدایی و راهنمایی، همایش دبیران بهداشت، نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی استان، حمایت و توسعه شبکه و سامانه‌های الکترونیک به منظور کاهش ارباب رجوع و کاهش بار ترافیکی و کم شدن منابع آلاینده هوا را از دیگر برنامه‌های این هفته در استان بیان کرد.
وی در ادامه به طبیعت زیبای لرستان اشاره کرد و گفت: لرستان میزبان یکی از غنی‌ترین رویشگاه‌های اصلی گونه منحصر به فرد بلوط در غرب کشور است، که از لحاظ وسعت جنگل بعد از استان‌های فارس و خراسان‌جنوبی در رده سوم کشور قرار گرفته است.
بازگیر یادآورشد: همچنین جنگل‌های استان لرستان در بین استان‌های زاگرس‌نشین بعد از استان فارس در رده دوم قرار دارد، ولی در سال‌های اخیر جنگل‌های این استان تهدیدات بسیاری را تجربه کرده و در این بین بخش عظیمی از وسعت این جنگل‌های ارزشمند در پی‌ آتش‌سوزی‌های متعدد از دست رفته‌اند.
انتهای پیام/ش30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول