اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده:

مشهد در حوزه کودک می‌تواند قطب کشور باشد

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگسرای کودک و آینده گفت: باتوجه به توانمندی‌های این مرکز، مشهد در آینده توانایی تبدیل شدن به قطب کشور در حوزه کودک را دارد.

مشهد در حوزه کودک می‌تواند قطب کشور باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، محمد اسکندری‌نژاد اظهار کرد: هم‌اکنون در مشهد در حوزه تلفیقی کودک و مذهب رتبه اول کشور را داریم و با حمایت‌های بیشتر می‌توانیم درحوزه‌های نویسندگی،نمایشنامه،نمایشگاه،تئاتر و... به قطب کشور تبدیل شویم.
وی با اشاره به اردوی همیاران فرهنگسرای کودک اظهار داشت: هدف از این اردو ارتباط و آشنایی این همیاران با یکدیگر بود و باید آن را نقطه عطفی برای گسترش همکاری همیاران فرهنگسرا با یکدیگر دانست.
اسکندرنژاد با اشاره به گروه‌های تشکیل‌دهنده همیاران گفت: این گروه‌ها شامل جمعی از روحانیون حوزه کودک دفتر تبلیغات، شاعران و نویسندگان، بازیگران تئاتر و تعدادی از خادمان و رابطان فرهنگی فرهنگسرا بوده که در حوزه کودک فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: این اردو شامل سه بخش بازدیدهای تفریحی و تخصصی که مهم‌ترین آنها بازدید از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در تهران، جلسات بحث با اساتید و کارگاه عملی که دستاوردهای مفیدی برای همیاران فرهنگسرا به ارمغان آورد و زمینه تبادل اطلاعات را فراهم کرد.
مدیر فرهنگسرای کودک و آینده در مقایسه فعالیت‌های این فرهنگسرا و کانون پرورش فکری اذعان داشت: باید اعتراف کرد که کانون پرورش فکری در حوزه خلاقیت حرف اول را در کشور می‌زند اما فرهنگسرای کودک و آینده فعالیت‌های بی‌سابقه‌ای در این حوزه داشته‌ است که یکی از آنها حضور روحانیون در حوزه کودک است که این تعامل به جز مشهد و قم در هیچ یک از شهرهای کشور برقرار نشده است.
وی گفت: از دیگر مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، آموزش‌هایی است که در کنار خلاقیت به کودکان داده می‌شود؛ مانند آموزش‌های شهروندی، مذهبی، فعالیت‌های عملی و... است در حالی‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها در بحث خلاقیت، فعالیت می‌کند.
اسکندری‌نژاد در زمینه مباحث مطرح شده در جلسه اساتید اردوی همیاران عنوان کرد: در این گفت‌وگو استاد داوود کیانیان از متخصصان تئاتر کودک درباره نمایش خلاق و ارتباط و تاثیر بازی در زندگی کودکان صحبت کرد، همچنین استاد ابوالقاسم نادری نیز از اساتید قصه‌گویی ایران به طرح مباحثی در حوزه کودکان و قصه‌گویی برای آنها پرداخت.
وی گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای این اردو آشنایی همیاران و تغییر نگرش آنها نسبت به فعالیت‌های یکدیگر بود.
انتهای پیام/ش30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول