اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:

مدیران صنعتی به اثرات سوء توسعه بر سلامت کم توجه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمان حاضر مدیران صنعتی نسبت به اثرات‌سوء توسعه بر سلامت و محیط زیست کم توجه هستند که این امر عوارض چشمگیری بر بشر داشته است.

مدیران صنعتی به اثرات سوء توسعه بر سلامت کم توجه هستند
کاظم ندافی در حاشیه همایش کشوری شهرهای سالم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: از آنجایی که به‌دنبال هر توسعه صنعتی، آلودگی‌ برای سلامتی مردم و محیط زیست در شهرها و کشور در کمین است، از طرفی نیز توسعه صنعتی لازمه پیشرفت هر کشوری سبب اشتغال‌زایی، بالا بردن سطح ثروت ملی و درآمد می‌شود، بنابراین نمی‌توان مانع آن شد و تنها با بررسی و ارزیابی باید اثرات‌سوء توسعه آن را کاهش داد.
وی با اشاره به اینکه بدون توسعه صنعتی نمی‌توان به زندگی ادامه داد، بیان داشت: اگرچه در اصفهان با توسعه صنعتی همراه بودیم، اما این پیشرفت بدون توجه مدیران صنعتی به اثرات‌سوء توسعه بوده و همین مسئله اصفهان را در برخی از زمان‌ها به اوج آلودگی می‌رساند.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در حال حاضر تکنولوژی بررسی اثرات‌سوء توسعه در کشور وجود داشته و امکان‌پذیر است و مدیران صنعتی کشور باید به کنترل آلودگی ناشی از صنایع خود بپردازند و در صورت تخلف طبق قوانین با آنها برخورد شود.
وی افزود: مسئولان وزارت بهداشت با هیچ توسعه‌ای مخالف نیستند و نه درست است که مخالفت کنیم، اما باید هر توسعه‌ای را با کنترل جنبه‌های منفی آن درنظر گرفت که برای این کار بهتر است آلودگی ناشی از صنعت را در همان منشأ کنترل کرد.
ندافی با بیان اینکه ساخت شهرهای سالم کار دشواری است به گونه‌ای که اگر تمام تلاش خود را بر یک شهر متمرکز کنیم باز نمی‌توان گفت، که این شهر از تمام جهات سالم بوده، بلکه تنها به معیارهای سلامت نزدیک شده، ادامه داد: در صورت آگاهی به تمام جنبه‌های موثر بر سلامت و رعایت اصولی که باید در برنامه توسعه شهری قرار داد و سلامت انسان را در تمام برنامه‌های توسعه به‌عنوان محور اساسی تلقی کرد می‌توان در سال 1404 به یک جامعه سالم رسید.
وی اضافه کرد: ساخت شهر سالم در کشور در توانایی مدیران شهری کشور وجود دارد، اما شکی در آن نیست که رسیدن به این امر نه در کوتاه مدت و نه به‌طور کامل محقق می‌شود زیرا برنامه ایجاد شهر سالم ایستا نیست و به‌طور مرتب معیارهای آن با توجه به یافته‌های علمی بشر در حال تغییر است.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول